Nadat zoon lief handig dacht te zijn werkt de geschakelde spanning niet meer in de ford fiesta. De constante stroomdraad is in orde, deze wordt gebruikt voor het geheugen van de standaard (dubbel din) radio. Echter de originele radio doet het nog wel maar gaat na 1 uur uit omdat hij de stroom gebruikt welke niet geschakeld is. Ik heb de zekeringen waarvan ik denk dat ze met de radio te maken hebben gecontroleerd maar die zijn in orde.
Ik heb gemeten maar er komt geen stroom op de geschakelde 12v draad bij de iso stekker. Wat zit er nog tussen het contactslot en deze aansluiting? Ik ben op zoek naar schema’s of is er iets heel eenvoudig te testen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat heeft hij gedaan , zodat het nu niet meer werkt ?
Dat is niet helemaal duidelijk, maar hij heeft een draad doorgeknipt van een verloop setje iso naar jvc. Ik denk dat dat een sluiting heeft veroorzaakt vandaar dat ik heb gekeken naar de zekeringen. Dat iso setje zit er nu niet meer in, originele radio zit er weer in. Deze werkt dus nu op de permanente 12V met de beperking dat deze na 1 uur er mee stopt. Wat ik nog kan doen is meten op de zekeringen voor audio om te kijken of daar in ieder geval spanning komt. Ik denk dat er iets zit tussen contact en zekering (relais?) en dat dat is gesneuveld. Maar goed, zonder schema of iemand met kennis van zaken wordt het lastig. Vandaar mijn vraag. (Er is dus niets veranderd aan de bedrading van de auto)
8 jaar
Reset van de electronika van de auto is ook een optie , sommige modules blokkeren bij sluiting of overbelasting , dan moeten ze gereset worden , dealer.
Dat ga ik proberen. Op deze site staat hoe je zelf zou kunnen resetten, iemand ervaring mee?
http://www.fiestafaction.com/forums/thre...
8 jaar
Ik heb de stappen doorgelopen uit de link hierboven. Helaas zonder resultaat. Ik heb gewoon nooit spanning op de geschakelde (rode) draad. Ik ben dus echt op zoek naar een schema, enig idee hoe ik hier (goedkoop) aan kan komen?
8 jaar
Er is een alternatief: gewoon ergens in het dashboard een geschakelde + draad opzoeken en die op de juiste aansluiting van je autoradio aansluiten.
8 jaar
Ik ben nog niet veel verder gekomen (ook tijd gebrek) De originele radio zit er weer in dus geen verloop stekkers meer. Echter de originele radio werkt op de constante stroomdraad voor het geheugen. Wat ook op valt is dat het dashboard pas stroom krijgt na het starten van de motor. M.a.w. ook daar gaat iets niet goed, want na het omdraaien van de sleutel (tot het starten) krijgt het dashboard geen stroom. Pas als de motor gestart is krijgt het dashboard stroom. Kortom er is ergens iets mis maar waar.
Nog steeds zoekend naar een schema, want meten is weten.
8 jaar
Meten is weten! Ik schreef het zelf al. Het was dus gewoon een zekering! Ik had de zekeringen doorgemeten maar blijkbaar niet goed gedaan. Want nadat ik nogmaals ben gaan meten bleek er toch een zekering doorgebrand te zijn. Dit was niet te zien en alleen door goed te meten kwam ik er achter dat de zekering niet goed was. Enfin, nieuwe zekering er in en alles is weer zoals van ouds.
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Marea of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar