👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Ik ben onlangs in panne gevallen tijdens een hevig onweer waarbij het water over en ongetwijfeld onder de motorkap op de motor vloeide : de zekering naar het motormanagement en koudstartventiel en brandstofpomp bleek doorgebrand.Na vervanging kon ik weer verder +/- 5 km en weeral dezelfde zekering, nu echter niet meer vervangbaar! Door tussenkomst van VAB-mechanieker die contact van relais naar brandstofpomp doorknipte en verving door rechtreeks contact van accu( via zekering 20A) naar desbetreffende pomp. Deze connectie onderbreek ik elke keer om de motor te kunnen stilleggen en moet terug herstellen om te kunnen starten. Tevens moet ik om koud te kunnen starten, met behulp van 1 startkabel, de gloeibougies manueel 7-9 seconden stroom geven van accu naar 1 van de uit-stekende uiteinden van deze voorgloeiers. Dan kan ik prima starten en blijven rijden. Als de motor nog warm genoeg is ( na een korte tussenstop: bvb. boodschap) kan ik prima starten na de zekering terug op de contacten te hebben aangesloten: zonder startkabel te moeten gebruiken.
Het relais-tje dat door de VAB-man als "schuldige" werd aangewezen en wiens kontact hij doorknipte ben ik gaan kopen bij Ford-dealer aan 110 ¤ maar gaf na vervangen van oude "defecte" relais , hetzelfde resultaat> Nog steeds geen controle lichtje van de voorverwarming en hij wil koud dus nog steeds niet starten.
Wat nu?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
het voorgloeien wordt geregeld door de pcm dus als deze warm is gloeit hij niet ook al brandt de voorgloeilamp even de draad van bediening voorgloei relais meten of deze stroom geeft bij een koude start als dat zo is moet je het toch in een relais/bedrading en gloeistiften zoeken
Onlangs had ik een probleem met een relais voor de bediening van de voorgloeing, althans dat dacht ik! Na een onderzoek van mijn ( not-cheap Ford )-garagist bleek er echter een electr. draad van het bovenvermelde relais , te zijn "door-geslepen" door gedurende langere periode tegen het voorwiel te leunen.
Het bewuste relais heb ik dus ( op aangeven van een VAB-pechverhelper) voor niets gekocht bij een Ford-Dealer.
20 jaar
Dus dat van Schonenberg was eigenlijk " De nagel op de kop " !
Ondanks mijn gebrek aan inzicht heeft je uitleg mij toch wat wijzer gemaakt, Bedankt , dus.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar