Hallo mensen.
Ik zit er nu toch echt mee aan.
Ik krijg mijn escort 1.6 16 v zetec niet goed stationair lopend.
De 4e cilinder doet niet lekker mee.
De volgende reparaties/vervangingen en testje zijn inmiddels gedaan.
Vervangen: Bougies 2x , bougiekabels,bobine,stappenmotor,bdp sensor,nokkenaspositiesensor,carteventklep,olie 5w30,alle filters.
Getest is op compresie en op valse lucht(remreiniger test) Beide testen zijn positief.(dus geen probleem)
Geen koelwaterverlies of witte rook.
Stekkers allemaal losgehad en ingespoten met contact spray.
Het vreemde is dat de auto wel goed rijdt en optrekt.
Alleen stationair loopt hij op 3 cilinders en ploft hij lekker in de uitlaat.
Ik geen idee wat ik verder nog Kan doen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Doet hij dit alleen op LPG of ook op bezine
Weggezakte klepzetels?
Hans
zowel op lpg als benzine doet het probleem zich voor.
Wat betreft wegezakte klepzetels zou je dit dan ook niet merken als je optrekt of gewoon rijdt?
En hoe kom je erachter?
Zit er niet op te wachten om de kop er even af te schroeven ;-)
17 jaar
Kun je ook vertellen wat de KM stand is
het vreemde is dat het probleem is onstaan nadat ik voor de eerste maal de stappenmotor heb schoongemaakt.
Daarvoor liep hij prima.
het is van het ene op het andere moment ontstaan.
17 jaar
230.000km
17 jaar
Als de auto altijd al op LPG heeft gedraaid dan ga ik met Hans mee. Dus de klepzetels.
Is vrij normaal met deze KM stand.
Succes
Wat mij wel opviel is dat er tijdens demontage van de stappen motor een rubber ringetje ter grote van 20 erocent in het gat zat waar de stappenmotor voor wordt geschroevd.
Dus de omloop in het inlaat spuitstuk.
Het hing er als het ware los in.
Dit hoort daar uiteraard niet te zitten
17 jaar
is er nog een lapmiddel om zoiets te testen?
17 jaar
demontage cilinderkop
Oja controleer eerst nog even je slang van je rembekrachtiging. Deze wil ook nog wel eens scheuren. ( harde kuntstof slang/buis )
Hallo ik heb ook zoiets gehad met een lada samara, het bleek toen aan mijn rembekrachtiging te liggen. Een andere rembekrachter erop van de slopp en hij liep weer als nieuw. Het schijnt zo te zijn, dat als deze stuk is, hij valse lucht zuigt. Gr. Michael.
17 jaar
Het lijkt mij dat je dan toch ook een probleem met remmen zou moeten merken.
Volgens mij haalt de rembekrachtiging zijn vacuum van het inlaat spruitstuk.
Deze verbinding (slang) zou lek kunnen zijn (bij mij niet het geval).
Wat theoretisch wel zou kunnen is dat er een gaatje in het mebraan zit of in het huis.
Waardoor er via de rembekrachtiger valse lucht aangezogen wordt.
Dit is volgens mij simpel te testen door de verbinding tussen rembekrachtiger en spruitstuk even af te doppen.
Ik ga dat voor de zekerheid even testen.
17 jaar
Wat voor bougies heb je er in zitten? Ik had hetzelfde met mijn Citroen daar heb ik na een beurt NGK dual core BKR iets van 6 in gezet. Ook ik had het gevoel dat ie stationair stond te stijgeren en een poot niet meenam. Na enig geknoei liet ik een bougie vallen op zondag en kaduuk natuurlijk dus ff de oude Bosch enkele elektrode erin gezet en meteen het probleem weg. (had ook backfires overigens en mijn kop is net gereviseerd)
Bougies zijn nog de helft goekoper ook :-)
Misschien heb je er iets aan.
Gr Jaap
17 jaar
tijdens de kleine beurt heb ik de bougies vervangen.
Voor nieuwe van beru platina.
later heb ik de orginele bij de ford dealer gehaald.
ook geen verbetering helaas.
De oude bougies heb ik niet meer maar deze waren behoorlijk ingebrand.
dus wel aan vervanging toe.
17 jaar
Al ik bericht 6 en 9 lees dan denk ik dat de oorzaak hier zit, heb je het ringetje vernieuwd of weggelaten, omdat je dacht die hoort daar niet.
groet thijs
Het ringetje was kapot net alsof het doormidden geknipt was.
Ik kan het ook niet echt plaatsen waar het zou moeten zitten dus ik heb het wegelaten ja.
Groet,
Peter
17 jaar
[quote=zetec1.616v]Het ringetje was kapot net alsof het doormidden geknipt was.
Ik kan het ook niet echt plaatsen waar het zou moeten zitten dus ik heb het wegelaten ja.
het is een rubberen o ring ter groote van een stuiver iets kleiner.
als iemand weet of en waar het ringetje hoort dan zou ik wel ernorm geholpen zijn.
In ieder geval kan ik dan weer iets proberen
Groet,
Peter[/quote]
17 jaar
nieuwe terug zetten
hierdoor zuigt valse lucht
te veel voor stat draaien en als je gas geeft te weinig om te merken
Ik zou het graag terugzetten als ik wist waar het hoort te zitten.
Naar mijn mening hoort er op de 3 gaatje bij de luchtomloopklepm geen rubber te zitten.
Ik heb gisteren van de sloop een andere klep binnengekregen maar daarin is ook geen rubber te vinden.
verder is de doorsnee van de ring groter dan 1 van de 3 gaatjes van de lucht omloop klep.
groet peter
17 jaar
En heb je het al even geprobeerd met een dichte slang?
Zat er tussen de stappenmotor ook een pakking of zat er al een rubber afdichting tussen ( bestaande uit twee O-ringen aanelkaar verbonden )????
hoi Moos,
Het probleem wordt niet door de rembekrachtiger veroorzaakt de slang is goed.
en maakt dicht geen verschil.
Tussen de luchtomloopklep en het gedeelte waar hij op het spruitstuk komt zit een pakking.
groet,
peter
g
17 jaar
[quote=zetec1.616v]hoi Moos,
Het probleem wordt niet door de rembekrachtiger veroorzaakt de slang is goed.
en maakt dicht geen verschil.
Tussen de luchtomloopklep en het gedeelte waar hij op het spruitstuk komt zit een pakking.
pakking die ertussen zitis trouwens wel dicht geen reactie met remreiniger.
Vraag blijft waar komt de o ring vandaan.
groet,
peter
g[/quote]
17 jaar
En zat deze O-ring in het inlaatspruitstuk of in de stappenmotor?
Deze zat in het middelste gat van het spruitstuk dus het grootste gat in het midden.
Daar hing hij als het ware half in.
de gaten in de luchtomloopklep komen overeen met die op het spruitstuk.
17 jaar
[quote=zetec1.616v]Deze zat in het middelste gat van het spruitstuk dus het grootste gat in het midden.
Daar hing hij als het ware half in.
de gaten in de luchtomloopklep komen overeen met die op het spruitstuk.[/quote]
17 jaar
sorry ik wilde een afbeelding meesturen maar niet gelukt.
17 jaar
stuur maar even een mailtje met de foto naar: fritsenmiriamknoop@home.nl
Ik heb de foto bekeken hier hoort in elkgeval geen ring in te zitten waar hij weg komt????? Ik heb geen idee en kan je helaas hier niet mee verder helpen.
Laat het nog even weten als je er uit bent gekomen
Groeten Moos
zet die foto hier
kan je de foto hier niet neer zetten ? was het een dunne zwarte pakking met 2 gaatjes en bobenop 1 van de rondjes 1 uitstekend puntje?
Hier is de foto die ik heb onvangen van zetec1616v
het lukt niet
Wat betreft het testen van je cilinderkop, probeer een compressiemeteing te doen. Is de compressie goed, dan heb je ook geen weggezakte kleppen.
Is de compressie niet goed dan heb je idd last van weggezakte kleppen.
het slechte stationair lopen, kan ook worden veroorzaakt door verkeerde olie, of een slechte carterventilatie.
De olie moet 5w30 of 5w40 zijn, absoluut geen 10w...
Succes.
17 jaar
De olie moet 5w30 of 5w40 zijn, absoluut geen 10w... volgens Zetecpower.
Ik heb in mijn Escort 1600 van 1996 nog nooit andere olie dan 10W40 gebruikt.
Ik heb er ook nog nooit problemen mee gehad. Ik heb er wel nog maar 50.000km mee.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar