jawel opgelost.
De verstuivers opgestuurd voor testen .
1 van de verstuivers was buiten de limiet.
revisie verstuiver geinstaleerd en de ford loopt weer lekker.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Voor de garage nu al twee weken een raadsel.
Ik krijg nu te horen dat dit een raar kwaaltje schijnt te zijn .
Het gaat om een 1800 TDCI. Focus uit 2006
Bij doorschakelen rond 2100 toeren gaat de auto enorm trillen. Alsof de wielen volledig in onbalans zijn. Daarboven wordt het minder. In de auto zittend merk je in vrijloop op 2100 toeren een lichte onregelmatigheid in de loop.
Alle acties:
-Dualmassa vliegwiel en koppelingset vervangen.-linker en rechter drijstang vervangen- wielen omgewisseld-alle ophangrubbers zijn okay -nergens speling- motorophanging gecontroleerd en steun vervangen-Het hele aandrijfgedeelte eigenlijk al gehad. EGR klep gecontroleerd , die is redelijk schoon en werkt-geen meldingen in de computer. De garage weet het niet meer.
Voordat de klacht begon op te treden is een lekkende verstuiver gerepareerd. (brandplaatje)Dus ook de verstuiver vervangen. Ook dit geeft geen verandering. Toch heb ik het idee dat het iets met de verstuivers te maken zou kunnen hebben.
Ik kom dit probleem op het web meerdere keren tegen , maar een echte oplossing heb ik echter nog nergens gezien.
Wie kan helpen?
Wij hebben verschillende Ford Focussen lopen, maar ken dit probleem niet.
Zoals jij het beschrijft is het ook niet geheel duidelijk wat je klacht exact is. Wat bedoel je met doorschakelen??
Is het zo dat je in de 2e bij 2100 toeren geen trilling hebt , maar als je doorschakelt naar 3 er dan wel bij 2100 toeren de trillingen beginnen?
Of in elke versnelling bij 2100 toeren?
Want als het alleen rond 2100 toeren is, ongeacht welke versnelling dan denk je al gauw aan onbalans in de motor en dan zijn verstuivers verdachte nr.1
Bedankt voor je antwoord Siem.
Top dat je mee wil denken.
Op jouw vraag :
Jawel :alleen rond de 2100 toeren , ongeacht de versnelling.
Verstuiver denk ik ook.
Alle andere mogelijkheden zijn reeds uitgeprobeerd.
En het begon nadat een lekkende verstuiver (nr 3 van links af) was losgemaakt en met nieuw brandplaatje gemonteerd door de garage.
Begrijp ik het goed dat de computer na instalatie van een nieuwe verstuiver opnieuw moet worden ge-update met serie nummer van de nieuwe verstuiver?
Of gewoon monteren en klaar?
Had er na de her-montage van de oude verstuiver een reset van de computer moeten zijn?
Of is die verstuiver zo gevoelig dat hij bij het loshalen en her instaleren beschadigd raakt?
Eigenlijk belachelijk dat ik dit voor de garage aan het uitvogelen ben , want die komen er niet uit!
8 jaar
Als het goed is moeten die verstuiver trimcode's wel ingeleerd worden bij deze motor, maar ik betwijfel of het probleem daarmee opgelost is.
Laat de verstuivers eens alle 4 er uit halen, en testen
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar