close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Fiesta: hoog olieverbruik

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: zetec 1.25 16v

Nadat ik het motorblok heb vervangen, verbruikt hij olie. Ongeveer 1 liter op 150km.
Mijn vraag is of dit komt omdat het blok lang niet heeft gelopen, of zouden de klepsteelrubbers hard geworden zijn.
Er is mij verteld dat ik een tijdje moest rijden en dat het dan vanzelf overgaat.
Ik hoop niet dat ik weer een ander blok moet gaan inbouwen.
Deze blokjes staan toch niet bekend als oliezuipers?

Geplaatst door

knallertje (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het verbruik is wel heeeeeeeel erg veel.
Al eens compressie laten meten?

oldford 0
badge

13 jaar

Dit is inderdaad heel erg veel. Waar heb je dat motorblok vandaan.? Wat is de km- stand van die donor motor.?

Compressie meten, en daarna nog eens, maar dan met wat olie op de zuiger(s).

Ben benieuwd.

Ralf_Jensen 0
badge

13 jaar

Ik heb dat donorblok gekocht bij een autodemontagebedrijf in Echt.
De km stand van het donorblok is 147000 km.
Ga de compressie laten meten en hou jullie op de hoogte.

knallertje 0

13 jaar

Ik heb het motorblok er weer uitgehaald, en terug gebracht naar de sloper. Nou heb ik een ander blok erin gelegd, deze liep meteen goed en geen olieverbruik meer. maar nou heb ik weer een nieuw probleem, de motor loopt niet goed stationair, hoe moet ik dat duidelijk maken? Hij loopt zo van broem, broem, broem tussen de 500 en 1000 toeren. ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Bij normaal rijden loopt hij goed. Wat mij wel opgevallen is, het buisje dat van het inlaatspruitstuk naar het uitlaatspruitstuk loopt wordt loeiwarm wordt.Volgens mij heeft dit te maken met de terugvoer van niet goed verbrande brandstof/luchtmengsel. want toen hij wel goed stationair liep was dit buisje koud. Trouwens hij heeft het wel een tijdje goed gedaan, goed gelopen dus maar de laatste dagen loopt hij niet goed stationair ook voor de koude dagen.

knallertje 0

12 jaar

Dit ben ik nog vergeten te melden.
vernieuwd:buitenlucht temperatuur voeler
koelmiddel temp voeler
Alemaal splinternieuw
Ik hoop niet dat de luchtmassameter defect is. Wie weet een oplossing. BVD

knallertje 0

12 jaar

Gasklephuis ook gereinigd ?? Voorzichtig met carburateurreiniger. om de kleprand van de gasklep zit een coting.dus uitkijken. Toerental en gasklephoek moeten met elkaar overeen komen ,zo niet kan de motor galopperen en/of afslaan. Valse lucht lekkage is ook mogelijk. Succes.

Punt 50
badge

12 jaar

Gasklephuis ook gereinigd ?? Voorzichtig met carburateurreiniger. om de kleprand van de gasklep zit een coting.dus uitkijken. Toerental en gasklephoek moeten met elkaar overeen komen ,zo niet kan de motor galopperen en/of afslaan. Valse lucht lekkage is ook mogelijk. Die egr klep moet stationair wel gesloten zijn!!!!!!!!Succes.

Punt 50
badge

12 jaar

Waar zit die egr klep.Wat moet ik dan gebruiken ipv carb reiniger,ga morgen meteen aan de slag en laat jullie weten hoe het is gegaan.

knallertje 0

12 jaar

Met voorzichtig wil ik zeggen gebruik daar bij een zachte kwast om die coting niet te beschadigen. Egr klep zit tussen uitlaat- en inlaatspruitstuk. Deze mengt uitlaatgas onder bepaalde omstandigheden met het inlaat mengsel.
Succes.

Punt 50
badge

12 jaar

Ik heb vanmiddag het gasklephuis bekeken maar dat zag er niet vervuild uit, dus ben ik er maar niet aan gaan poetsen daar ik bang ben om de boel te verprutsen met carb reiniger.
Maar ik denk toch dat de egr klep blijft hangen, want de alu buisjes worden loeiheet en dat was voorheen niet. Dat is geen leuk klusje maar ik had gehoopt dat het iets anders was,dus dan maar de zondag opofferen.
Ik houd jullie op de hoogte,bedankt voor het advies.

knallertje 0

12 jaar

Carburateurreinger tast niets aan dus veilig. Het gaat niet om die klep maar om de concaaf waarin deze sluit. Niet geschoten altijd mis.......

Punt 50
badge

12 jaar

Ik heb vanmiddag een andere egr klep erop gezet (die had ik nog liggen van de vorige motorblok) en het probleem is gellukig opgelost. Hij loopt nou weer mooi stationair.
Bedankt voor het medenken,nog bedankt voor de tip wat betreft de carburatuerreiniger.Ik kan nou weer knallen.

knallertje 0

12 jaar

Daar is het nu ook het weer voor. Succes.

Punt 50
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Marea of stel zelf een nieuwe vraag.