close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Focus: Hoog stationair lopende motor 2.0 l

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: Duratec HE 2.0

Hallo, mijn Ford Focus station bj 2005 met 2.0 l benzinemotor (duratec HE 2.0l) loopt hoog stationair voor ongeveer 5 a 6 seconden en valt daarna terug van 5000 naar 2000 t/m. hij blijft hier op hangen. Normaal is dat 900 t/m. Heb hem laten uitlezen, maar komt geen foutcode. rijden doet die normaal. Heb drie keer een melding gekregen "Motor systeem storing". heb toen weer laten uitlezen, maar geen storing. Men denkt dat het een mechanisch probleem is en gedacht wordt aan de toerentalregelaar. Het gasklephuis is al losgemaakt en helemaal gereinigd, maar probleem blijft aan. Als ik de motor uitzet loopt die eventjes voor een seconde door. Wie oh wie weet wat dit kan zijn? Als het een toerentalregelaar is, waar zit deze?
Vriendelijke groet, John

Geplaatst door

Johnny5759 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

toerentalregelaar zit hier niet op. je hebt namelijk een focus 2 meen ik (anders verkeerde motor gekozen in het onderwerp)
de electrische gasklep is je toerentalregelaar. mocht dit niet zo zijn dan kan er ergens lucht lekkage zijn. dit kun je zien door met remreiniger of iets anders vluchtigs te spuiten. reageert de motor erop dan weet je dat daar ergens lucht binnen komt.
niks te zien dan zou je kunnen kijken naar een andere gasklep
tevens zou je kunnen kijken of de gaspedaal problemen geeft deze moet namelijk het signaal doorgeven en als deze op 10% gas blijft hangen dat dit gelijk aan 2000rpm staat onbelast.


als het om de foucs 1 gaat
dan heb je geen duratec he2.0 maar de zetec 2.0
hier zit de inlaat achter op het blok en daar zit wel een electronisch klepje. als deze blijft hangen dan zou hij juist eerder 2000rpm moeten draaien. dit omdat er niet zoveel lucht door het klepje tegelijk heen kan komen.

Hallo Werner, bedankt voor je reaktie. Het betreft een Ford Focus II Duratec HE 2.0 l bj.2005

Johnny5759 0

11 jaar

dan heb je alleen een gasklep en kan het onderste vergeten wat ik neergezet heb.
tevens als de gasklep is gereinigd dan zal de toeren hoger zijn dan eerst. dit ivm op stand 10% dan meer lucht binnenkomt dan eerst ivm het vuil de gat verkleinde.

mijn advies is met remreiniger rond de motor spuiten en kijken of hij daar op reageert. reageert hij daar op dan krijgt de motor via een weg extra lucht binnen en daardoor loopt hij mogelijk hoger stationaair

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.