close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Mondeo: Hoog stationair mondeo '98, 1.8 16v

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,8 16 v

Lastig probleem. Na vervangen kop door proff. liep de wagen even goed op benzine en gas (G3) maar wel bij optrekken soms enkele keer backfire, leek onstekking probleem. Na backfire loopt ie niet meer stationair op benzine en veel te hoog stationair op lPG ,3500 rmp.
Hij rijdt overigens verder goed op LPG en redelijk op benzine zoalng op benzine de toeren boven de 2000 .rmp.
-nieuwe bougie, bougie kabel
-Luchtmassameter gereinigd ( Toeren blijven ghoog ook wanneer de stekker van de LMM los gehaald wordt)
-Op het oog geen lek in vacuum systeem
- juiste olie,oliepeil goed.

Stappenmoter???
Bobine??
Nokkenas sensor??

Wat is het meest warschijnlijke probleem

Alle tips welkom,
Huib

Geplaatst door

huibschut (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Àls wij over hetzelfde praten, dan kan het een ventiel onder de zwarte kap bij de brandstoftoevoer zijn.
Deze regelt het toerental.
In Oostenrijk is het mij overkomen dat de toeren op een gegeven moment tot 2.500-3000 op liep en ik met een noodgang van de berg afging.
In het duits heet het LuftÜberströmventiel Nr.1022494
Hopelijk kun je hier wat mee.
Succes.

pepie 0

16 jaar

Ik denk dat er door die backfire ergens een vacuumslang is af geschoten.
Waardoor die valse lucht krijgt en hoog stationair loopt.
Goed luisteren of je iets hoort sissen onder de kap.
Elektrodeafstand van de bougies op 0,8mm zetten!!

Postie 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.