beste mensen, ik heb een probleem met een mondeo die ik gekocht heb.
vanaf 3de versnelling(of 4de of 5de) wil de auto bij volgas vanaf 2500trpm in noodloop gaan maar enkel als ik eerst een vaste snelheid in één van deze versnellingen heb gereden(bv 60kmh).
ga ik vanaf de eerste versnelling volgas in alle versnellingen dan valt de motor niet in noodloop.
als ik volgas in 3de, 4de of 5de rijd vanaf 1500trpm en laat bij 2500trpm het gas half los tem 3000trpm en vanaf 3000trpm terug volgas geef is er niks aan de hand(??).
ik kan ook volgas rijden onder de 2500 en boven de 3000trpm met andere woorden, daartussen mag ik echt niet meer als halve gas geven.
de auto is zuinig((minder dan 5l/100km), rookt niet, start goed, rijd goed, véél power, valt niet stil enz...
bijna alle sensoren zijn vervangen behalve de kleine sensor op de pomp en de luchtmassa meter, verder is echt alles vervangen inclusief batterij en dieselfilter...
injectoren komen net van de testbank af met minimale afwijkingen wat witl zeggen dat ze nog steeds goed zijn, motor heeft nu 135000km gelopen en de wagen is van een vrouw geweest.
is er toevallig nog iemand die dit ooit heeft meegemaakt ?
ps : hij doet dit enkel met een echt warme motor...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het klinkt voor mij als een turbodruk probleem of een brandstofdruk probleem.
Ofwel de turbodruk wordt tussen de 2500 en 3000 tpm te hoog of te laag of de brandstofdruk is te laag of te hoog.
Is er al eens rijdend uitgelezen en dan naar bovengenoemde waardes gekeken?
Zijn er ooit foutcodes uitgelezen? Met een actieve noodloop verwacht je wel 1 of meerdere codes.
Het kan zijn dat die codes alleen tijdens die rit uit te lezen zijn en "vergeten" worden als je het contact uit zet.
Wij hebben nog niet uitgelezen tijdens het rijden, wel na contact uit en dan was de code als volgt : control sensor a p0251
Alvast bedankt !
10 jaar
Foutcode slaat op de hoge druk inspuit pomp en dan met name het deel dat de brandstofdruk/opbrengst regelt, niet echt een sensor.
Vaak is dit einde oefening voor de pomp, maar het kan ook aan de injectoren liggen.
Zijn de lekverliezen van de injectoren al gemeten?
Injectoren zijn gisteren getest bij een revisie bedrijf, alles is getest wat er te testen viel incl. koud/warm en de injectoren waren nog zeer goed volgens hem...
10 jaar
Kijk toch de IMV klep achter op de pomp maar eens na. Deze gaat wel eens slecht regelen waardoor de gewenste druk niet altijd gehaald wordt.
Is apart te vervangen, wel zorgen dat er geen vuil in komt.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar