Wie kan mij helpen met een ford focus 1.8 tddi. Klant komt met klacht als het hard regend en hij rijd ongeveer 140 en wil inhalen of iets harder gaan rijden gaan de storingslampjes aan en heeft hij geen vermogen meer dus geen reactie op gaspedaal dit duurt ongeveer 2 sec daarna gaat het weer goed. Alle massa punten gecontroleerd dtcs gelezen gaspedaal gestest allemaal goed. probleem doet zich niet voor als wij rijden of de auto vol water spuiten.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Foutcodes?
foutje
Dusssss.
Dat zag ik even over het hoofd in jouw onoverzichtelijk stukje tekst.
Volgens mij is er ook een algemene discussie over vriendelijkheid en verdraagzaamheid op de website.
Ik ben geen Ford monteur. Wil je alleen door Ford monteurs geholpen worden? Niet door mij kennelijk.
Succes Wolter...
Ik weet niet waarom we de laatste tijd wat kort zijn op deze site, maar ik vind dit ook niet erg vriendelijk hoor Wolter.Als iemand probeert te helpen, moeten we dat waarderen en niet gelijk zo reageren.Zou ik ooik niet leuk vinden.
Siem Bijman
sorry maar was een beetje geiriteerd omdat er ook veel particulieren zichzelf bij profs indelen inderdaad als je geen ford monteur bent kun je dat niet weten. Er is gewoon niemand bij ons die ook maar een flauw idee heeft wat het kan zijn
OK Wolter, in de herkansing dan.
Geen dtc's begrijp ik.
Toch, als de lampjes aangaan ben ik van mening dat er iets geregistreerd wordt. Schijnbaar niet in de EEC-V. Maar misschien wel in de pomp. Die kun je met de WDS niet los uitlezen, maar wel met een KTS. Het is namelijk zo dat de FIP een eigen geheugen heeft (PSG5). Dat is los uitleesbaar met de KTS en slaat vaak andere en aanvullende foutcodes op die niet overgedragen worden aan de EEC-V. Dus niet uitleesbaar met de WDS. Ik zou overwegen om de pomp op de auto uit te laten lezen.
klopt uitlezen pomp bij een dieseldienst.
maar hoeft geen uitkomst te geven.wat is de km.stand en is dit probleem alléé bij regen. zoja lijkt me door de vochtige lucht te komen en kan misschien de juiste brandstof/lucht verhouding niet berijkt worden.mogelijk luchtmassameter.kan de auto misschien water binnen krijgen via de luchtinlaat of filter,zit daar misschien ook een tempinl.sensor of zoiets in de buurt.
Ik ga hem toch laten uitlezen bedankt voor de tip sander.
En voor stran ger de km stand is ongeveer 112000 km ja probleem aleen bij regen luchtmassa meter defect had wds (ford tester) moeten pakken en waarom dan alleen bij regen en kan geen water binnen komen
lijkt er toch op dat het met vocht te maken heeft.maar waarom,eerst maar de pomp even laten uitlezen bij een dieseldienst.heb je de pompstekker aleens bekeken ivm met corosie of slecht contact met vocht.
stran ger ik had het nog niet vermeld maar stekkers had ik al bekeken zien er echt als nieuw uit nieuwe tips van harte welkom ik hou jullie op de hoogte
Wolter,
Hoe staat het er mee?
Jongens het spijt me weet niet hoe het met de auto gaat ik denk wel goed heb hem niet weer gezien de lease maatschappij weigerde verder te betalen voor een vervangende auto danwel zoektijd naar storing. Dus heb hem de klant weer mee moeten geven met de mededeling als hij het weer doet direct ff langs de dieselspecialist en dan weer naar ons dit met instemming van de lease als ik wat weet laat ik het horen
mvg wolter
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar