auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford Focus C-Max: inhouden motor

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 TDci

Gegeven het feit dat ik nieuw ben hier, zou het kunnen dat mijn probleem al eerder aan bod is geweest, maar eh, dat weet ik dus niet.
Tijdens mijn vakantie veel ellende opgelopen met mijn C-Max: bij het rijden met caravan viel mij op dat er in de onderste stand van mijn gaspedaal veel loze ruimte zit: ik trap wel op de grond, maar de motor neemt niet toe in toerental. Het lukt mij niet om de snelheid tijdelijk te verhogen, zeg van 90 naar 95 km. Bij het optrekken in 1 en daarna 2 komt de auto fel van de plek, maar eenmaal aangekomen bij 90 km/ 2000 tpm lijkt hij te kappen met het vermogen. Soms komt ie onverwacht "los" en schiet dan zelfs bij 90 km. met caravan nog lekker vooruit. Dan ook merk je dat de airco echt kouder wordt, maar meestal beslaat de voorruit en is 90 km. maar met moeite te halen
Dit fenomeen heb ik eerder meegemaakt bij VW en bleek aan de luchtmassameter te liggen. Brandstoffilter is pas vernieuwd. Zou het ook nu aan de luchtmassameter kunnen liggen?

Geplaatst door

jupialto (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

tja, ff terugschakelen doet wonderen volgens mij.

Doktor 0
badge

17 jaar

Ja, daar was ik ook al achter!
Maar wat doe je dan als je in een tunnel rijdt met caravan (850 kg.), met een stijgingspercentage van ca. 2% en je moet terug naar zijn 2e versnelling (max. 30 km.!!) en je hebt op dat moment niet meer power aan boord? Wel es met zweet in je handen gereden???
Dit verschinsel doet zich dus voor in alle versnellingen en telkens lijkt de motor te "smoren"; zelf had ik ook al wel zo mijn vermoedens: brandstofinspuitsysteem defect, luchtmassameter kapot, iets met ongelijke compressie cilinders, lekke koppakking, kortom: ik weet het niet.
Bij de eerste reparatie in Frankrijk las men uit de boordcomputer dat de EGR kapot zou zijn, dus heeft ment het brandstoffilter vervangen en de computer ge-reset, maar dat beleek dus niet te helpen.
Gek genoeg heeft de auto het ook best wel een tijdje goed gedaan (straffeloos 100 km. rijden met caravan en dan nog power overhebben!), maar de betrouwbaarheid neemt geweldig af.
Ik heb ooit gehoord dat zo een probleem het beste uit te lezen valt bij draaiende motor, vlak nadat het zich heeft voorgedaan omdat bij elke contactafsluiting de computer ge-rest wordt en het probleem niet opgeslagen wordt.

Dank voor je tip in ieder geval Doktor, maar ik ben er nog niet helemaal uit!

jupialto 0

17 jaar

Ik zou het haast zoeken in een verstopt roetfilter (zit m.i. niet op een tdci want je kunt een retrofit voor niets laten monteren) of lambda-sensoren die niet goed zijn.

RaliasR 0

17 jaar

Ga maar eens naar je Ford dealer en kijk eens of ze een nieuwe software versie willen laden. Massaverbinding gaspedaal en gasklephuis kunnen ook verkeerd zijn

Stephan74 0
badge

17 jaar

Ik denk dat de stalen inlaatbuis die op de turbo zit, gescheurd is.

Postie 0
badge

17 jaar

[quote=Postie]Ik denk dat de stalen inlaatbuis die op de turbo zit, gescheurd is.[/quote]
dat is bij 1.6 diesels

dirk2269 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.