Ford Fiesta 2007: injector probleem

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1

hallo
ik heb een wagen met injector probleem binnen staan met fout code p1204 heb de 4de injector vervangen dan krijg ik foutcode p0200 als ik gas geef storings lamp gaat aan en uit na een tijd toen de motor warm was krijg ik foutcode p1213 koudsatrt injector krijg ik de auto niet gestart, toen nog een keer gewiselt zelfde injector en weer warm gemaakt de motor en de zelfde fout terug p1213 ik blijf wisselen wat kan het zijn

gert3659

Geplaatst door gert3659 , lid sinds 15 jaar geleden

12 Reacties

kaleido 1 PRO, 2 maanden geleden

Is het niet zo dat de injectoren geprogrammeerd moeten worden in het systeem ?

gert3659, 2 maanden geleden

nee hoeft niet heb zo veel brandplaatjes vervangen van deze psa motoren en ook injectoren dat fout heb ik eerste keer aaan de hand

harry4203 PRO, 2 maanden geleden

ik zou de bedrading van de injectoren goed controleren en kijken of er geen lekkage in het lagedrukgedeelte zit. ( geen flopje benzine getankt toevallig he?)

gert3659, 2 maanden geleden

harry
nee nee geen benzine getank auto wa sgewaan op 3poten aan het draain toen die bij mij was aan gekomen heeft maar 90dkm gelopen is nog niets aan veranderd be halve onderhoud

Heino4267, 2 maanden geleden

Wordt de injector wel aangestuurd vanuit de computer?
Je komt daar achter door de injector die uit cylinder 4 komt in een andere cylinder te zetten en te kijken of de fout wel/niet mee verhuist.
Eventueel kan je ook in de live data kijken wat het uitgaande injectorsignaal is.
Met een "open" aangestuurde injector kan je namelijk wel starten maar niet rijden.

gert3659, 2 maanden geleden

heino
wat ik niet begrijp is dat ik twee injectors heb ge monteerd op clinder 4 en star goed gaat goed tot op een bepaalde moment, dan valt de moter uit en dan krijg je da motor niet meer in gang, wel als je de 4de injector stekker uittrekt en dan willen starten gaat in gang op 3 clinders

Heino4267, 2 maanden geleden

Als op het moment van uitvallen de injector vol open blijft staan, heb je onvoldoende druk om de overige cilinders te laten lopen. Ik vermoed dat op het moment van uitvallen tussen de inspuitcomputer en injector iets mis gaat met het injectorsignaal: met corect injectorsignaal loopt hij goed, zonder correct injectorsignaal valt hij uit totdat je de stekker los trekt.

gert3659, 2 maanden geleden

heino
ik heb de oude injector terug geplaatst de orjinele terug geeft geen fout melding maar de motor is aan het schudden als of dad het op 3 clinders draait

Heino4267, 2 maanden geleden

Hoe je het ook wend of keert: die injector spuit niet goed in, of door een defecte injector, of door verkeerde aansturing. Als je daaraan twijfelt kan je de retourhoeveelheid brandstof eens bekijken van een goede cylinder en een slechte.

gert3659, 2 maanden geleden

heino
ik heb vandaag alle4 injectoren gedemonteert ga morgen laten testen en laten reveseren anders blijf ik bezig zo
zien wat het gaat zijn na terug monteren

Heino4267, 2 maanden geleden

Volgens wat je hierboven beschrijft zit het eerder in de aansturing van de injector 4 dan in de injector zelf (m.n. wel op 3 cilinders lopen met stekker losgetrokken). Het verwisselen van twee injectoren zou je zekerheid hebben gegeven.

gert3659, 2 maanden geleden

heino
ik heb de injectors terug is de vierde die defect is ga geen nieuwe of ruil in zetten ga van sloop een halen
en monteren
maar heb ook twijfels van de ecu

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Fiesta of stel zelf een nieuwe vraag.