Hallo allemaal,
Na een vreemd geluid tijdens het sturen bleek het niveau van de stuurbekrachtigings olie wat te laag te zijn.
Na deze bijgevuld te hebben was het geluid gelukkig verdwenen, alleen baarde het me wel zorgen aangezien dit niveau normaliter niet mag dalen.
Bij nadere controle bleek dat de persleiding van de stuurbekrachtiging lek was. Dus de leiding vanaf de pomp tot aan het stuurhuis.
Bij ford de slang besteld ( 100,- ) en vandaag een poging aangezet om de slang te vervangen.
Nu blijkt echter dat het montagepunt aan de pomp echt een hel is. Deze is naar mijn inzien zonder te flexen in de carosserie niet los te krijgen. Het lijkt erop dat de pomp + op het blok is gemonteerd en vervolgens pas in de auto geplaatst.
Mijn vraag: Heeft iemand hier ervaring mee en heeft de betreffende persoon tips om deze klus wat makkelijker te maken?
p.s.: Heeft ford altijd zoveel last van defecte slangen? Dit is op nog geen jaar tijd al de derde slang die vervangen moet worden (airco, vaccuüm slang)
Alvast bedankt!
Philippe
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
1: je hebt een nieuwe leiding gekocht, zit de nippel die in de pomp gaat er ook bij? die heb je namelijk wel nodig want je krijgt de leiding niet uit de oude nippel.
2: je moet beginnen met de koplamp weg te halen (eerst dus bumper er gedeeltelijk af/los)
3: hij gaat er erg moeilijk uit inderdaad, je moet volgens mij ook de poelie er eerst af halen.
Suc6
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Ka of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar