Ford Cougar 1998: Kachel

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine

Bedank heino4267 ga er straks gelijk mee aan de slag je hoort nog van me vrg danny

ddronkers

Geplaatst door ddronkers (0) , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Cougar? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

ddronkers (0), 6 jaar geleden

Hallo sinds kort werkt mijn kachel niet meer zodra ik men auto aan de loop gooi gaat men kachel niet aa lijkt net of er geen stroom op komt er gaat niks branden soms doet het even en dan valt hij gewoon uit wat kan dit zijn vrg danny

Heino4267 (225), 6 jaar geleden

Bij een T-Ford zit er geen kachel op.

Oftewel: als je de autogegevens eens invult krijg je beter advies (want op maat voor jouw auto).

ddronkers (0), 6 jaar geleden

[quote=Heino4267]Bij een T-Ford zit er geen kachel op.

Oftewel: als je de autogegevens eens invult krijg je beter advies (want op maat voor jouw auto).[/quote] haha hoi heino4267 ik heb een ford cougar 2.5 v6 duratec uit 1998

ddronkers (0), 6 jaar geleden

Ik heb een ford cougar 2.5 duratec uit 98 mijn bedienings paneel van de kachel krijgt geen stroom alle zekeringen en relais nagekeken maar er is niets stuk wat kan het zijn laatse keer ging hij weer aan en de volgende dag was het weer mis vrg danny

Heino4267 (225), 6 jaar geleden

Je begint met het opzoeken en checken van de zekering van je kachelpaneel.
Daarna wacht je totdat het niet werkt en ga je van het kachel bedieningspaneel met een proeflampje of multimeter richting zekeringkast / accu meten waar de spanning weg is en waar je hem weer hebt. Dáár zit de fout, mogelijk een bedradingsprobleem of slechte connector.

ddronkers (0), 6 jaar geleden

Hallo heino ik heb vandaag men dynamo getest als ik de + pool van de accu aftrek valt men motor uit en de accu laad 11 volt kan dat aan de spanning regelaar liggen dat alles uit valt niks werkt meer in de dashbord vrg danny

Heino4267 (225), 6 jaar geleden

NOOIT doen, met lopende motor de accu afkoppelen!

Afgaande op je beschrijving:
- een accu hoort geladen met motor uit minimaal 12 Volt aan te geven. Als dat 10 Volt is, is er één cel kapot. Bij 11 Volt denk ik dat de accu niet wordt geladen en dat hij bijna leeg is.
- bij 2000 toeren hoort de accuspanning minimaal 13,9 Volt te zijn. Als dat minder is, laadt je dynamo niet (goed).

In jouw geval monteerde ik een ruil/revisiedynamo. Dan blijven de kosten beperkt en in die dynamo zit meteen een nieuwe spanningsregelaar.
Daarna ging ik een flink stuk rijden om de accu op te laden en dan beoordeelde ik de staat van de accu.

ddronkers (0), 6 jaar geleden

Hoi heino ik heb de spanning gemeten met een draaiende motor hij laat 11 volt als ik rond de 2 duizend toeren gas geeft blijft het 11 volt ik heb zo'n vermoeden dat de spanning regelaar kapot is en daarom alles uitvalt ga can het weekend de dynamo er af halen en laten reviseren vrg danny

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Cougar of stel zelf een nieuwe vraag.