Ik heb hier een Courier met het probleem dat de kachel niet warm wil worden (nieuwere motertype).
De thermostaat is vervangen (geen resultaat), de kachelklep en het bedieningspaneel van de kachel zijn vervangen (geen resultaat).
Vervolgens de doorstroming gecontroleerd. En dit had ik dus amper maar ook niet op de retour van de moter naar het expansievat. vervolgens heb de waterpomp vervangen bij demontage bleek dat hier een stukje uit de behuizing gesleten was en er stukjes van de schoepjes afmisten.
Pomp gemonteerd en geen resultaat behalve dan dat er nu wel doorstroming is.
vervolgens de kachelradiateur gedemonteerd en doorgespoeld (geen resultaat) en ontluchtingsnippels in de slang gemaakt, omdat ik als tip kreeg dat ze zeer slecht wilden ontluchten.
Na dit alles heb ik als resultaat dat de kachel een beetje lauw wordt maar, na enkele seconden de temperatuur weer afneemt.
Mijn vraag heeft iemand een suggestie?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo R Betten
Je kachelradiateur staat in serie met de oietemperatuurwisselaar. Deze willen nog wel eens verstoppen. Wanneer je de waterslangen op de olietemperatuurwisselaar met elkaar door verbind zul je merken dat er wel goede doorstroming en verwarming is.
Succes
Remo
kachekradiateur tegen de stroomrichting in doorspoelen biedt vrijwel zeker het gewenste resultaat
Hallo,
Bedankt voor de reacties. Het doorspoelen van de kachelradiator had ik al gedaan.
Na de warmtewisselaar te hebben omgeleid werd idd de kachel warm.
Remo bedankt
Groeten Raymond
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Courier of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar