Ford Fiesta: Ketting of riem?

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1

Ik heb deze auto sinds een paar dagen. Ik vraag me af of er een ketting of riem in zit. Als er een riem in zit, na hoeveel km moet ik die dan vervangen?
(Ik hoop dat er een ketting inzit....)

Aak

Geplaatst door Aak (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Marea? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

bertus (0), 15 jaar geleden

Er zit inderdaad een ketting in.

Aak (0), 15 jaar geleden

Geweldig bertus!
Bedankt voor je reactie!

bertus (0), 15 jaar geleden

Voor het vernieuwen ,heb je wel een micrometer nodig,als speciale benodigheid.

Aak (0), 15 jaar geleden

Bertus,
Ik denk dat de ketting nog niet aan vervanging toe is. Ik was bang dat er een riem in zou zitten, die bv om de 60.000 km vervangen zou moeten worden. Gelukkig is dat niet zo. Er staat 63.000km op de teller (maar dat kan ook 163.000 zijn...). Aan de stoelen ed zou je denken dat het 63.000 is. De vorige eigenaar heeft er alleen maar boodschappen mee gedaan.
Bedankt voor je reactie!
Groeten,
Aak

bertus (0), 15 jaar geleden

Dan heb je een goede keus gedaan.
Als DIE gaat rammelen,wordt het tijd.
Die sensor voor temp,zal in de pompkop zitten.denk ik.

Aak (0), 15 jaar geleden

Ik ga er mee aan de slag.
Bedankt Bertus.

bertus (0), 15 jaar geleden

Of de thermostaat,in een slang.
Eruit,en even in kokend water hangen.kijken of hij werkt.

Verbrand je niet

autobedrijf van breugel (0) PRO, 15 jaar geleden

laat wel ieder jaar even je kleppenstelllen van deze motor, anders krijg je geheid problemen met je kleppen en of nokkenas

robert10078 (0), 15 jaar geleden

Autobedrijf van Breugel:

Ik ben het niet zo eens met de kwetsbaarheid van de nokkenas en de kleppen van deze motor(en). Dit motortje )de zg "Kent blok" wordt nog steeds gebruikt in de Ka, alleen dan opgeboord naar 1,3. Als er niet zo netjes met deze motoren wordt omgesprongen draaien ze mechanisch erg lawaaiig. Dit komt dan door een uitgesleten tuimelaaras.
Kapotte nokkenas en kleppen zijn zeldzaam..

Voor de rest: geweldig stukje techniek, niks hoogstaand maar gewoon simpel, degelijk en betrouwbaar (ongeveer vergelijkbaar met de bijkans onverwoestbare "Opel Bochum blokken" in de Kadetts en Corsa's , met inhouden van 1.0 tot 1.2 ltr). Kun je veel zelf aan doen, heel anders dan de electronicawonderen van vandaag...

autobedrijf van breugel (0) PRO, 15 jaar geleden

motoren zijn inderdaad niet zo slecht, maar mijn ervaring is toch wel dat er regelmaitig bij de fiesta en de ka nokkenassen en of tuimelaars/klepstoters versleten zijn.
dit komt door de combinatie slechte of te weinig olie verversen en niet juiste klepspeling

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Marea of stel zelf een nieuwe vraag.