Ford Ka: Klepafdichting testen.

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine

Hoe lang moet vloeistof bovenop de kleppen blijven staan, om de klepafdichting te testen? Als benzine enkele uren blijft staan, zou het dan ook kunnen dat die gewoon verdampt, en hierdoor toch verdwijnt? Bij twee kleppen loopt de benzine namelijk meteen weg, bij twee andere duurt het meer dan drie uren. Misschien eens dieselbrandstof proberen, die verdampt minder snel?

LOMAX

Geplaatst door LOMAX (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Ka? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

lennart1585 (0) PRO, 12 jaar geleden

je kan ook een cilinderlektest uit laten voeren dit gebeurd dmv vacuüm

Wat is precies je probleem draait de motor slecht?

LOMAX (0), 12 jaar geleden

Testen met vacuum zit er niet meer in, de kop is er al af en ligt ondersteboven op de werkbank. Het is dus langs de zuigerzijde dat ik benzine op de kleppen heb gegoten. Ik zou de afdichting willen testen, twee uitlaatkleppen laten duidelijk druk weglopen, aan de twee andere twijfel ik, vandaar deze test.

lennart1585 (0) PRO, 12 jaar geleden

misschien dat je het met remvloeistof kan proberen.
dit werkt met zuigerveren wel weet ik.

kaleido 1 (945) PRO, 12 jaar geleden

Als je via de inlaat en uitlaat kanalen brandstof in de kop laat lopen en er is een klep lek dan zal het er meteen langs heen lopen.
Kop op zijn zijkant leggen , benzine in de kanalen gieten en je weet het.

LOMAX (0), 11 jaar geleden

Ik heb die tests al gedaan, en bij twee kleppen loopt de brandstof meteen weg, zover was ik al. Vraag is dus of de twee andere kleppen nog voldoende afsluiten, als de benzine pas na enkele uren erlangs is gelopen. Of moet dat werkelijk een volle dag blijven staan?

jan5047 (0) PRO, 11 jaar geleden

anders haal ze er even uit en licht inschuren weet je zeker dat ze goed zijn

kaleido 1 (945) PRO, 11 jaar geleden

Als er twee kleppen lekken dan moet de boel toch al uit elkaar, en als het enkele uren duurt voordat de benzine er door gelopen is sluiten de kleppen voor compressie nog wel goed genoeg.
Waarom alle kleppen niet even los pakken controleren / schoon maken en inslijpen dat is altijd goedkoper als het nu half doen.

LOMAX (0), 11 jaar geleden

Ik ga alvast de twee lekkende kleppen vervangen door twee nieuwe exemplaren, mooi ingeslepen, en daar dan de test op doen. Als hier dan de benzine na drie uren ook is weggelopen, weet ik dat de afdichting bij de vier kleppen even goed is. Want goede kleppen demonteren en opnieuw inslijpen brengt niks op, behalve dat je dan de klepsteelhoedjes ook nog moet vervangen. Blijft de benzine bij de nieuwe kleppen veel langer staan, dan moeten ze er alle 4 aan geloven. Ik laat wel weten wat het resultaat is.

jan5047 (0) PRO, 11 jaar geleden

als je een koppakkings set bestelt zitten de klepsails er bij, maar goed het is u keuze ik deed het anders, maar heb waarschijnlijk meerdere jaren ervaring

C.Jonker (0) PRO, 11 jaar geleden

10 minuutjes de kamers volgooien met benzine, niveau moet gelijk zijn.
Loopt het weg dan dicht de zitting niet goed af.
Bij een Ka is opnieuw inschuren meestal voldoende, eerst flink grof en dan heel fijn, waarschijnlijk in het verleden verzuimd regelmatig de kleppen de stellen, zijn ze gevoelig voor. ( endura E )

LOMAX (0), 11 jaar geleden

Dat is eigenlijk een antwoord op mijn vraag, namelijk hoe lang de benzine bij de dichtheidstest ongeveer moet op peil blijven staan. Slijppasta staat klaar. Bedankt alvast.

LOMAX (0), 11 jaar geleden

Twee 'foute' kleppen vervangen door nieuwe, mooi ingeslepen, en klepsteelhoedjes vervangen. Hij draait weer als nieuw. Het kan misschien anders, maar zeker niet goedkoper. Af en toe het motto 'de klant betaalt toch' even laten varen. Een beetje pro deo zaakje.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Ka of stel zelf een nieuwe vraag.