Iemand een suggestie over het volgende probleem, olielampje gaat branden / knipperen bijh stationair toerental op bedrijfstemperatuur, sensor vervangen, nieuwe olie 5w30 en origineel filter, auto heeft 170.000km gereden.
Ik heb op forum verschillende verhalen gelezen, geen deuk in carter ik denk zelf aan de oliepomp, of kan het nog meer oorzaken hebben.
Wanneer het oliepomp is zou ik graag willen weten hoeveel werk dit is.
Ik hoor graag van jullie
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waarschijnlijk aanzuigleiding van de oliepomp. Die bestaat uit twee of drie delen die in elkaar schuiven. Deze durven al eens uit elkaar schuiven waardoor de oliepomp geen olie maar lucht aanzuigt. Nieuwe sensor is al geplaatst, een defecte oliepomp heb ik bij deze nog niet meegemaakt, maar het kan natuurlijk altijd. In theorie kan ook nog altijd de bedrading van de oliedruksensor ergens tegen de massa schuren.
De enige manier om 100% zeker te zijn of de aanzuigleiding in orde is, is een visuele controle, maar dan moet de carterpan eraf. Zou de aanzuigleiding bij controle effectief uit elkaar geschoven zijn, dan is er bij de dealer een aangepaste leiding te krijgen.
Meten is weten.
Even de oliedrukmeter aansluiten.
17 jaar
Ben bezig met aanzuigleiding te vervangen onderste carter gedemonteerd 2e "carter" wil niet los ondanks demontage 14 bouten, moet wel los gemodifeerde aanzuigleiding is korter dan de huidige dus ik moet 1 deel van de leiding achterop de oliepomp demonteren, weten jullie of er aan de versnellingsbakzijde nog meer bouten zitten (achtervliegwiel of krukaskeering), of zit deze net als onderste carterpannentje met vloeibare pakking vast.
Ik hoor graag
[quote=Ronald1602]Ben bezig met aanzuigleiding te vervangen onderste carter gedemonteerd 2e "carter" wil niet los ondanks demontage 14 bouten, moet wel los gemodifeerde aanzuigleiding is korter dan de huidige dus ik moet 1 deel van de leiding achterop de oliepomp demonteren, weten jullie of er aan de versnellingsbakzijde nog meer bouten zitten (achtervliegwiel of krukaskeering), of zit deze net als onderste carterpannentje met vloeibare pakking vast.
Ik hoor graag[/quote]
ja bak moet weg omdat de achterste krukaskerring ook in het 2e carter gedeelte zit geschroefd.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar