close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Escort 1.6iS: Koel problemen

Bouwjaar: 1991

Ik heb al geruime tijd problemen met de koeling van mijn Ford Escort 1.6iS uit 1991. De problemen doen zich voor als ik langzaam rijd (file of in de stad).

Als ik bijvoorbeeld een stuk op de snelweg heb gereden en kom dan in een file, dan loopt vrijwel meteen de temperatuur op, totdat, vlak voor het rood, de ventilator aanslaat. Het blijft zo warm, totdat ik weer normaal kan rijden. Dan zakt de temperatuur gewoon weer netjes naar het midden.

Ik heb een tijdlang het koelvloeistof-peil (steeds bij koude motor) in de gaten gehouden, maar ik raak geen vloeistof kwijt. Tevens heb ik de thermostaat laten vervangen, zonder resultaat.

Ook heb ik bij warme motor aan alle slangen gevoeld en die lijken allemaal warm te worden (voor zover ik daar verstand van heb), ook de radiator lijkt overal even warm te worden. Voor de zekerheid heb ik de radiator van binnen schoongemaakt met radiator reiniger. Dit is een of andere vloeistof waar je een tijdje mee moet rijden zodat eventuele opstoppingen oplossen. Daarna heb ik er weer nieuwe koelvloeistof bij gedaan. Maar, de problemen blijven...

Heeft iemand een idee? Als de waterpomp vervangen moeten worden, weet iemand hoeveel dat ongeveer gaat kosten?

Geplaatst door

Kuipy (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

slaat de ventilator niet te laat aan??bv thermoschakelaat defect op de radiateur denk ik dat ie zit

petertje8912 0
badge

20 jaar

Alles tezamen beoordeeld denk ik toch aan een half verstopte radiateur.......

Beunhaas 1035
badge vip badge

20 jaar

Ik heb het laten bekijken door een garage. Ze hebben de bedrading van de ventilator controleerd en vervangen, tevens de schakelaar. Het verhaal was dat de ventilator twee standen heeft en dat de eerste stand het niet deed.

Ondanks dat het koelwater nog wel snel warm wordt, lukt het de ventilator nu wel om de temperatuur terug naar normaal te krijgen. Dus de verwarming hoeft niet meer aan terwijl het buiten 30 graden is!

Kuipy 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.