Koelventilator werkt niet. Foutcode P145C. Koelventilator zelf is in orde. Voorschakelweerstand bij ventilator reeds vernieuwd. Spanning en massa goed bij voorschakelweerstand, draad aansturing (violetkleurig) niet te meten. Na bekijken van de elektrische schema's loopt de aansturingsdraad naar het regelapparaat van de verwarming en airco. Waarschijnlijk zit hiertussen een draadbreuk of stuurt het regelapparaat niet goed.
Weet iemand waar dit regelapparaat zich precies bevindt?
Nog andere tips suggesties?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
bij ford veel problemen met de kabelboom l.v onder in de "U" bocht door vocht waardoor de bedrading aangetast
word.
De PCM/ECU bevind zich in de wielkuip, LV.
Is te bereiken vanaf onderkant door het verwijderen van de voorste onderplaat.
Veel voorkomend probleem is inderdaad de bedrading. Controleer de dunne draad op de motor van de koelvin.
Bedankt voor de tips. Inderdaad was in de U bocht een draadbreuk in de dunne draad. Deze was niet zichtbaar, wel meetbaar. Bij uit elkaar trekken van deze draad bleek deze onder de kunststof laag door gecorrodeerd was.
Bij het vervangen van de draad bleek dat er in het verleden al meerdere andere draden vervangen zijn. Navraag leert dat de auto in het verleden startproblemen heeft gehad ook veroorzaakt door slechte bedrading in de U bocht.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Galaxy of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar