close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Escort: Koelvin met kuren

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v

hallo.
ik heb het volgende probleem ik denk dat het een veel voorkomend probleem is, want ik het ook diverse keren hier op het forum gezien. maar het gaat om het volgende:
de koelvin slaat soms niet aan, de meter loopt dan tegen het/in rood aan,
de vin draait als hij in de buurt komt van de N van de letters NORMAAL 2 keer kort achterelkaar en stopt dan, en de temperatuur loopt dan hoog op. deze is dan nog onder het rode te houden door de kachel op heet en 3 te zetten.
vandaag heb ik het even uitgetest. 1ste keer deed hij het niet 2de keer wel. ik heb aan de stekkers gerommeld, en dat maakte geen verschil, was hij uit, dan bleef hij uit, stond hij aan bleef die aan.
maar zou het de (blauwe) sensor aan de onder kant van die dikke slang tussen het lucht filter en motor kunne zijn? dat is die ene die schuin naar onder wijst? de termostaat zal het niet zijn want de kachel en dergelijke werkt goed. in de garge hebben ze de vorige keer met koel problemen de computer op geblazen.
ik hoop dat iemand me kan helpen, tis nogal warm met dit weer de kachel oip standje tropisch.
mvgr lennart

Geplaatst door

Lennart18 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Die thermischeschakelaar in de bovenste dikke slang is van de koelfan. Deze vervangen. En als je dan toch bezig bent,ook gelijk de thermostaat van het motor. Die zit achter het dekseltje van die zelfde dikke slang op het motorblok. Kunstof huis tegen het blok aan. Je kan die fan ook nog even testen,door de stekker van de thermischeschakelaar eraf te halen en met het contact aan de 2 kontakte van de stekker met een draad je overbruggen. De fan moet dan gaan lopen. gr Bas

bastiaan43 0

16 jaar

oke dus die blauwe stekker doorverbinden? de vorige keer probeerde iemand van de anwb die zwarte stekker op de termostaat door te verbinden. maar dat werkte niet, hij moest weg toen voor een spoed. later in de garage dachten ze het zelfde, ze zette toen stroom derop en als gevolg dat de computer opbelazen werd..
dat kan ni nuet met alleen door verbinden ?

Lennart18 0

16 jaar

Die stekker die je eraf haalt moet je doorverbinden met een draadje,geen spanning opzetten. Die stekker die in de slang zit daar moet je ook geen spanning opzetten want dat is een schakelaar en dan heb je sluiting. gr Bas

bastiaan43 0

16 jaar

oke bedankt, ik ga het meteen proberen. wil vanmiddag naart strand en heb geen zin in een kokende motor, bedankt voor de snelle reactie.ik laat weten of het gelukt is. gr lennart

Lennart18 0

16 jaar

idd,
temp. schakelaar kan de oorzaak zijn,
maar ook een slecht kontakt in de stekker van deze schakelaar,
eigen ervaring deze week, motor liep te warm, stationair....( was bezig met cabrio dak )
fan sloeg niet aan met alle gevolgen van dien...
naderhand getest, fan sloeg aan nadat ik met de stekker bewoog.
deze met contactspray ingesaust, daarna sloeg de fan netjes op tijd aan.

erka 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.