Beste,
Vorige vrijdag zette ik de verwarming op van mijn Ford Mondeo, de aanjager werkte perfect doch kwam er geen warmte uit. Die dag er geen attentie op gemaakt.
De dag erna (Zaterdag) moest ik naar een begrafenis, onderweg stelde ik vast dat de bedrijfstemperatuur boven het gemiddelde uitsteeg, koelvloeistof nagezien en vastgesteld dat het reservoir zo goed als leeg is :-/ paniek allom.
Onmiddellijk naar auto 5 gereden en koelvloeistof terug aangevuld, ik vermoedde een scheur in de koppaking.
Het personeel van auto 5 heeft de wagen nagzien en hebben het koelvloeistof nagezien, hier zat geen olie in, ook geen witte rook. Zodra koelvloeistof was bijgevuld motor terug normaal. Ze vermoeden dat er een luchtbel zat in mijn verwarmingsysteem of zoiets. Ze hebben de auto tijdje laten draaien met de verwaming aan en aanjager op stand 1 met de dop van het koelwaterreservoir open. Zodoende deze ontlucht zo zijn.
Als ik dan binnen de 2 dagen geen problemen had zou er geen bijkomende actie uitgevoerd moeten worden.
Doch vandaag (2 dagen later ;-)) vastgesteld dat het niveau weeral gezakt is, auto 5 binnengereden deze vroegen een compressietest te laten uitvoeren bij een Ford dealer. Maar ik zou met de diagnose naar auto 5 moeten gaan daar de officiële dealer nogal snel zeggen om de koppaking te vernieuwen. Hebben andere personen hier al ervaring mee, of weten jullie wat het probleem zou kunnen zijn.
Dank bij voorbaat voor de nodige feedback.
Mvg,
Tom
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ga er maar van uit dat de koppakking lek is.
contoleer eerst even de leiding onder de krukas pouly deze willen regel matig gaan lekken
Thx al voor de reply´s
Ik ga morgen een garage zoeken voor een compressietest te laten uitvoeren zodoende ik toch duidelijkheid heb.
Weten jullie een garage in de buurt van Melsele / Beveren?
Thx
Slukes,
T
17 jaar
Ben juist naar een garage geweest en daar hebben ze door middel van een druktest vatsgesteld dat waarschijnlijk de waterpomp lekt.
Ze wisten te zeggen dat de waterpomp + distrubutieriem vervangen moest worden, waarschijnlijk ook de aanspanner.
Dit zou een totaal bedrag zijn van tussen de 550 en 700 voor distrubutieriem en waterpomp indien je ook nog de aanspanner bijrekend komt er nog wat bij.
Is dit een normale prijs?
Mvg,
tom
17 jaar
Spanrol en looprollen altijd mee laten vervangen bij de distributie riem vervanging.
En het is een redelijk normale prijs..
Ik ga eens rondkijken voor een andere prijs, het uurloon tikt hier echt wel door ...
De stukken vallen wel mee van prijs...
Wat vooral klote is dat ze niet zeker zijn dat het niets anders is, enkel dat ze zo goed als zeker zijn. Maar toch niet 100 procent.
Indien ik dan dat groot bedrag betaal en daarna ze doodleuk komen vertellen dat het toch de koppakking was gaan er slachtoffers vallen :-/
Maar dank al voor het advies, zal uiteindelijk laten weten wat het gekost heeft.
Gr
17 jaar
Heb recent bij m'n Focus 1.8 tddi de distributieriem + multiriem laten vervangen.
Dealerprijs 350 euro
Kosten waterpomp ?
17 jaar
Yuw Ralias,
De waterpomp nieuw kost 150, maar ik weet niet hoe lang dit duurt om te demonteren/monteren.
Mvg,
T
17 jaar
Ok naar de garage geweest, het bleek idd de waterpomp te zijn.
Maandag gaat hij binnen: vervangen waterpomp + distrubutieriem + spanrollen = 585 is wel beter dan die 1ste garage.
Thx voor de info.
17 jaar
Hey,
Nu mijn waterpomp, distrubutieriem en spanrollen vervangen is zijn er een paar problemen bijgekomen :(
Telkens ik stilstaand wil draaien slipt er precies een riem door waardoor ik met schokken kan sturen, garage gebeld en ze moesten een riem nog aanspannen (ga hier morgen voor langs). Nu gisteren aan het rijden en het lijkt of de turbo niet werkt. Van stilstand valt het nog mee, maar om boven 110 a 120 te komen duurt het een eeuwigheid. Kan dit te maken hebben met het vevangen van de riemen, kwestie om niet in het zak gezet te worden.
Thx op voorhand voor de feedback.
Mvg,
Tom
17 jaar
het kan zijn dat de turbos slang tussen intercooler en inl.spruitstuk los gekomen is , en dat v.d. stuur bekr. is zo strakker gezet beter te los dan te strak als je hem te strak zet kan de poulie van de brandstof pomp afbreken
Volgens mij moeten ze nog maar eens controleren of ze de boel wel weer goed "op tijd"
hebben staan en of alle stekkers wel goed vastzitten cq. vastgezet zijn.
17 jaar
Als de distributieriem niet 'helemaal' op tijd staat dan kan het zijn dat de turbo wegvalt.
Ook kan het zo zijn dat er een slangetje van de turbo lek is en als laatste optie heb ik
een apparaatje wat op de brandstofpomp zit. Weet de naam zo even niet meer maar deze zijn wel vaker stuk. Zit een rubberen dopje overheen en gaat een draadje in. Dit apparaatje wil wel eens blijven hangen. Had ik ook met mijn 1.8 TD. Kosten apparaatje: 180 euro.
( Schoot me weer te binnen.... de FITZ klep kon weleens naar de haaien zijn )
Kosten +/- 180 euro ex
17 jaar
Ik ben al ff langs geweest, de piepende riem als ik aan de servo draai beweert de garagist dat er te weinig servo olie op zat en heeft dit bijgevuld doch geen resultaat. En de waterpomp zou onmogelijk het probleem vormen van de turbo. De garagist beweert dat de turbo achteraan de moto zit.
Nu weet ik zelf niet waar de turbo zit maar op de vervangen waterpomp staat het woord "turbo" gegegrift of heeft dat er niets mee te maken?
Thx al voor de antwoorden hierboven
17 jaar
Laat je fitz klep maar eens vervangen.....
Geheid resultaat! Schijnen vaker kapot te zijn.
Heb het zelf ook gehad. Had moeite om boven de 120 km per uur te komen. Toen ik de auto kocht had die het probleem al!
Soms kwam ie niet eens boven de 120 km per uur uit.
Groeten Bas
17 jaar
Heb vandaag resultaat:
-De riem van de servo moet vervangen worden, prijs 100
-Turbo is blijkbaar defect, nieuwe turbo 1400 hij gaat zien voor 1 op het autokerkhof prijs zegt dat het 700 gaat kosten?
Dus 1ste week 585 en 2de week = ongeveer 900
Dit kan toch niet meer. Kan het zijn dat de garage geen fouten gemaakt heeft?
De waterpomp is vervangen, een paar dagen later de riem van de servo, en 4 dagen later is de turbo plots stuk.
Ik voel me in het zak gezet.
Weten jullie raad?
17 jaar
Fitz Klep!!!
17 jaar
Ik heb me ook tijden dood gezocht en er werd ook gezegd dat mijn turbo kapot was. Dit is voor 90% zeker niet het geval.
Desnoods kun je het zelf even controleren. Een turbo gaat eigenlijk nooit stuk maar het schoepenradje in de turbo wel.
Hoe te controleren? Haal de inlaat van je turbo even los en voel met je vinger of het radje nog draait. Als dit het geval is is de klep op je brandstofpomp zo goed als zeker kapot!!
17 jaar
Het probleem is dat de garagist beweert dat de turbo stuk is, hij heeft deze gedemonteerd.
Ik kan een ruil krijgen voor 250 zonder plaatsing. Dus valt al iets beter mee.
Zal nog ff afwachten wat deze nog te melden heeft
17 jaar
Ik zou de turbo toch wel zelf even willen controleren. Even de schoepenradjes navoelen of ze lekker soepel lopen. Zo niet is de turbo stuk. Zo ja dan is er niets aan de hand met je turbo.
17 jaar
Hey Bas,
Vandaag naar de garage geweest, de turbo was niet defect zoals je zij. Het was blijkbaar een klep ;-) Ik wist onmiddellijk welke klep héhé.
Nu autotje terug perfect trekken, feestje ;-)
Thx al voor de moeite makker.
Mvg,
Tom
17 jaar
Alstublieft gozer!! Daar is dit forum voor, om elkaar te helpen en eventueel de kosten zo laag mogelijk te houden!
Groeten Bas.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar