close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford FIESTA 1.25I: koppeling/bak

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld

ford fiesta druklager ( hydraulische ) was hoorbaar in zijn vrij met koppeling los bij intrappen was het weg
soms tandenpoetsen naar zijn achterruit

drukgroep compleet vervangen nu is het druklager nieuwe druklager ook hoorbaar
in de vrij hoor je hem
trap ik nu de koppeling in hoor je hem nog maar minder
zet ik hem vervolgens in zijn versnelling is het geluid weg
ook weer soms de bekende achterruit kraak

rijd vedder goed

nieuw druklager ook niet in orde ??

Geplaatst door

freak3303 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

de achteruit is de enige versnelling die niet gesynchroniseerd is. daar dus rustig inzetten. die kraak kan een ieder gebeuren die iets snel wil..
in de vrij mag je m niet horen , dan maakt hij geen draaibeweging, iets meer vrije slag op het pedaal zou dus een optie zijn.
Deze fiesta is de jongste niet meer dus laat dat op deze manier horen, ververs de bakolie eens en kijk of er slijpsel inzit

bak olie is ververst met de vervanging van de koppeling
ook een teflon toevoeging erbij geen slijpsel
vrije slag is geen optie is niet afstelbaar is een hydraulische druklager

probleem is

druklager geluid in de vrij zonder ergens aan te zitten

in de vrij koppeling intrappen geluid is minder

koppeling intrappen en hem in de 1e versnelling zetten dan is het geluid helemaal weg

koppeling en hydraulische druklager zijn nieuw
bij de oude koppeling weg er ook een druklager geluid aanwezig

freak3303 0

6 jaar

Hallo Freak3303

Jouw klachtomschrijving duidt op een versleten lager van de primaire as in de versnellingsbak.
Wanneer je d koppeling intrapt draait deze as door de lichte sleepbeweging van de koppelingsplaat nog wat mee, zet je hem nu in de versnelling wordt de primaire as tegen gehouden en hoor je het lager natuurlijk niet meer.
Wanneer je onder het rijden de koppeling intrapt en zo de auto laat uitlopen zul je als je goed luistert hetzelfde geluid horen. De primaire as wordt nu door de auto aangedreven.
Succes verder.

Probeo 0

6 jaar

ok zal zal de auto morgen eens laten uitlopen met de koppeling in getrapt

rare is dat deze klachten er niet waren voor vervanging van de koppeling

maar kan met iets voorstellen in je andwoord moet de bak er dus weer af :) lager zelf te vervangen of moet de hele bak daar voor uit elkaar

freak3303 0

6 jaar

De vrije slag van het koppelingspedaal is wel af te stellen...heeft niets met het hydraulisch druklager te maken.

Hans4040 1240
badge vip badge

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Marea of stel zelf een nieuwe vraag.