auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford FIESTA 1.3I: Co te hoog code P0511

Bouwjaar: 2005, Motorinhoud (cc): 1300

hallo
heb een probleem met het code
p0511 vrijloopmotor onderbroken of kortsluiting naar aarde/B+
motorstoringslapm blijft branden en krijgt het niet door de apk keuring dat het Co te hoog is
waar moet ik het gaan zoeken



alvast bedankt,

Geplaatst door

gert3659 (545)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoeveel toeren maakt de motor stationair warm?
Wat zijn de exacte metingen van de 4-gas test zowel bij stationair als versneld toerental? (Co, Co2, O2, HC en lambda getal)

oldford 0
badge

6 jaar

oldford Co bij apk is 4 de rest weet ik niets van wat en wanneer stuurd de stelmotor en hoe kan ik deze testen als hij in en uit komt
warm toeren is 7a'800 toeren

gert3659 545

6 jaar

Met een Co van 4% is er meer aan de hand dan alleen een defecte stationair steller.
Het mengsel is ook veel te rijk.

oldford 0
badge

6 jaar

ik heb de gasklep zuiver gemaakt starte doet heel goed stationair is goed stotert niet
wat kan nog zijn
als je een nieuw stationair steller monteert moet je dat inleren of niet

gert3659 545

6 jaar

Voor het te rijk lopen zijn er diverse oorzaken:
b.v. defecte sensor (lambda, map of inlaat lucht), valse lucht (inlaat of uitlaat), te hoge brandstofdruk, etc. etc.

oldford 0
badge

6 jaar

maar heb geen andere fout melding

gert3659 545

6 jaar

olford welk lamda denk jij op de cat of na cat

gert3659 545

6 jaar

ALS (en dat is een hele grote als) het hoge verbruik veroorzaakt wordt door de lambda sonde, dan is dat de sonde VOOR de kat.
Maar valse lucht in het uitlaatspruitstuk heeft hetzelfde effect, het signaal van de voorste sonde is dan ook te laag.
Zo maar in het wilde weg onderdelen vervangen, kan wel eens erg duur uitvallen.

oldford 0
badge

6 jaar

heb de zelfde wagen staan daar wissel ik de onderdelen waar kan die vals lucht aantrekken denk jij en nu heb ik te hoog toerental ze hebben de de gat die in de gasklep huis afgedicht en heb dat nu open gedaan heb ook alles ver vangen van sensors en de stelmoter er is iets dat de stel moter niet bediend krijg altijd de fout code terug p0511

gert3659 545

6 jaar

Heb je de foutcode gewist na het vervangen van de stationair steller?

Zo ja, wanneer komt deze terug? Onmiddelijk of pas na het starten van de motor?

Heb je al naar de bedrading gekeken? Krijgt de stationair steller wel een 12 volt voeding?

Je zegt: "ze hebben de de gat die in de gasklep huis afgedicht". Wie is "ze"? en waarom deden ze dit?
Misschien een foto plaatsen van het betrokken gat?

oldford 0
badge

6 jaar

heb de auto zo aan gekocht weet niet wie dat is geweest als je dat gat afdicht met je vinger zakt het toerental naar 800 toeren
nu heb ik gezien dat het cat binnen in volledig los is en stukjes afbrokeld
ik krijg de code p0511 niet gewist blijft er in heb de stekker gekontroleerd voor spanning is een 4polig 1 krijg ik 9.5v de een is - en de andere 2 is 12v

gert3659 545

6 jaar

Defecte cat is een verborgen gebrek. Mooi excuus om je geld terug te vragen.

oldford 0
badge

6 jaar

heb de auto zo aan gekocht weet niet wie dat is geweest als je dat gat afdicht met je vinger zakt het toerental naar 800 toeren
nu heb ik gezien dat het cat binnen in volledig los is en stukjes afbrokeld
ik krijg de code p0511 niet gewist blijft er in heb de stekker gekontroleerd voor spanning is een 4polig 1 krijg ik 9.5v de een is - en de andere 2 is 12v

gert3659 545

6 jaar

kan dat de oorzaak daar aan licht maar waarom krijg ik de foutcode stelmotor niet gewist

gert3659 545

6 jaar

Hoe wis je de foutcode en waarmee?
En waar komt die omschrijving van de foutcode (P0511) vandaan?
Want de P0511 geeft officiëel alleen maar een algemene fout aan in de regeling van het stationair toerental.
P0511 - Idle Air Control Circuit. Dat betekent een regelfout met onbekende oorzaak.
De computer krijgt dan het toerental niet meer goed geregeld. Het hoeft niet eens een defecte steller te zijn.
Dat gat in de gasklep waar je het over hebt kan ook een oorzaak zijn.

Het kan zijn dat de foutcode best gewist wordt, maar al weer opnieuw is gezet voordat je de codes weer kunt uitlezen.

oldford 0
badge

6 jaar

ik heb delphi diagnose ja kan niet regelen zal geen gat zeggen is meer een orgieneel gleuf

gert3659 545

6 jaar

Post eens een foto.
En dicht het gat toch eens voorlopig af en kijk wat er dan gebeurt/terugkomt.

Heino4267 725

6 jaar

Stelmotot krijg ik niet gewist maar de kat was los binnen en stukjes afgebrokelt heb de toeren kunnen regelen ze hebben de stelschroef gedraait dat de tien omhoog te krijgen heb alles kunnen herstellen nu heb ik ook een normaal geurtje uiteinde vande uitlaat morgen terug apk keurin nu moet de Co toch moeten goed zijn

gert3659 545

6 jaar

Probleem opgelost 2hands cat en stelschroef stationair toeren op 800 afgesteld en is goedgekeurd door apk alvast bedank voor jullie reacties

gert3659 545

6 jaar

Heb je de waarden van de uitlaatgassen bij de apk bekeken?
Als die niet goed zijn kost je dat straks weer de cat ...

Heino4267 725

6 jaar

0.15

gert3659 545

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Marea of stel zelf een nieuwe vraag.