Hallo,
Onze Ford Escort TD heeft sinds de kou in ons kikkerlandje is startproblemen. Alleen de 1e start ('s ochtends) duurt het soms wel een minuut om te starten.
We hebben bij onze garage al de accu, alle 4 de bougies en de brandstofpomp en het filter laten vervangen. Aangezien deze garage in franse auto's is gespecialiseerd, weten ze nu niet meer wat ze moeten doen..
Ik wil op zich wel naar de dealer, maar alleen als het niet anders kan.. (beetje duur.. ;))
Iemand suggesties??
Groet,
Gerard
Geplaatst door gvink (0) , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Escort? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
14 Reacties
Fredo (0), 19 jaar geleden
De Escort heeft inderdaad altijd al wel wat problemen gehad met koud starten. 2x voorgloeien kan dikwijls een oplossing zijn. Zijn de gloeibougies nog degelijk, anders dien je die ook wel effe te vervangen.
Frederik
gvink (0), 19 jaar geleden
We hebben vier bougies laten vervangen.. Zijn dat de gloeibougies? Of zijn dat weer andere? Lijkt mij niet. Maar dan zijn ze dus nieuw...
Groet,
Gerard
Fredo (0), 19 jaar geleden
Ja, als je 4 bougies hebt laten vervangen, zijn dat inderdaad de gloeibougies. Al eens getest met 2 maal voor te gloeien?
jan5047 (0) PRO, 19 jaar geleden
De brandstof loopt toch niet af, lekkage in een retourleiding of in de opvoerpomp
succes jan
gvink (0), 19 jaar geleden
Getest met 2x voorgloeien, maakt niet veel verschil...
Kan ik de lekkage in de retourleiding/opvoerpomp ergens zien/nakijken?
Vanavond sloeg de motor direct af na het starten... Daarna startte hij in 1x. Sationair klinkt niet bepaald constant. Toerental varieert enigszins, misschien helpt dat iets?
Bedankt!
MartijnGR (0) PRO, 19 jaar geleden
Ik zou igg de retourleiding controleren op lekkage. Ook ff nameten hoelang de auto gloei, soms gaat het lampje op het dashbaord al uit terwijl de bougies nog steeds gloeien, dus dan niet twee maal gloeien maar langer gloeien.
Willem12089 (0) PRO, 19 jaar geleden
Koudstart versneller al gecontroleerd??, deze zit met een elektromotor in de motor ruimte naast t luchtfilterhuis.
Willem
gvink (0), 19 jaar geleden
Hoe kan ik de koudstart vesneller nakijken?
Ik denk dat het misschien het beste is om even langs de dealer te gaan...?!
Willem12089 (0) PRO, 19 jaar geleden
Je kan m door iemand uit laten trekken, je kan m lokaliseren door t kabeltje(niet gaskabel maar die andere te volgen)
en dan te starten
Willem
Willem12089 (0) PRO, 19 jaar geleden
Een paar keer op de opvoerpomp drukken voor t starten wil ook wel helpen.
gvink (0), 19 jaar geleden
Ok! Bedankt allemaal.. Ik ga het morgen allemaal maar 's proberen.
Dat van de opvoerpomp heb ik al geprobeerd... Hielp wel iets, geloof ik. Maar ja iedere keer je motorkap open als je wil starten is ook niet ideaal. :)
Zou het kunnen dat alles gewoon niet goed op elkaar is afgesteld??
Het lijkt er gewoon op dat dat het is. Ook slaat de motor nu af en toe af direkt na het starten, en stationair is niet echt constant...
-G-
Willem12089 (0) PRO, 19 jaar geleden
Klopt, dat onregelmatig lopen hebben wij ook.
wij zitten hier met een escort met t zelfde probleem.
En zijn ook een beetje aan het proberen.
Willem
ruudvanmaarseveen (0) PRO, 19 jaar geleden
ok, de basis: staat de distrubutie op tijd?(bdp pen, brandstofpomp en nokken-as),is er een lucht lekkage aanwezig
(transparante slang tussen opvoerpomp en brandstoppomp plaatsen)
werkt de FITS-sensor (geeft ratelend geluid met contact aanzetten), is de klepspeling goed, een diesel moet het bj de koude start hebben van zijn compressie (0.3inlaat en 0.5 uitlaat bij koude motor uit mijn hoofd)
gvink (0), 19 jaar geleden
Ok...! Allemaal erg bedankt voor jullie hulp.. Ik denk dat ik nu wel zo'n beetje genoeg weet. Ik laat het weten als ik de oplossing heb gevonden!
Groet,
Gerard