close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Capri: krassen in cilinder

Bouwjaar: 1979, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.3 v6

Ik heb het volgende probleem. In mijn capri zit een 2.3 v6. Nu heb ik in 1 cilinder krassen die ik met mijn nagels kan voelen. De compressie op deze cilinder is nog 12.5 bar en dat is een hele goede waarde als je ziet dat die max 13 bar mag zijn. Deze compressie is trouwens ook nog eens gemeten met een lekke koppakking. De andere 5 cilinders zijn 100%. Kan ik dit gewoon weer in elkaar zetten of moet het toch uit elkaar en gereviseerd gaan worden.

Groetjes Peter

Geplaatst door

Bulldog320 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

de waarde kan door water in de cilinder oplopen
als de groeven erin zitten komt dit waarschijnlijk door een gebroken zuiigerveer
carter loshalen en de ziuger trekken is nu niet heel veel werk meer

CARS&MOTORS 0
badge

15 jaar

Dat kan idd maar er heeft geen water op de zuiger gelegen want de pakking was om de cilinders heen niet kel maar lek tussen een olieanaal en een waterkanaal tevens was de cilinder verder ook droog. De groeven zitten ook niet op 1 plek maar aan twee kanten van de cilinderwand ( tegenover elkaar ).

Groetjes Peter

Bulldog320 0

15 jaar

ik zou toch checken op een zuigerveer, net als Jerry zegt, je hebt het meeste al los, en dan kun je ook meteen zien hoe je zuiger er aan toe is. Miss stelt het niks voor en is er ooit in het verleden iets ingevallen of gerepareerd, maar ik zou het zekere voor het onzekere nemen.

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

15 jaar

dit was mijn eerst motor die ik gereviseerd heb ook toevallig in 1979 en die motor had toen maar 400000km gelopen met een rustige rijder en ook de zuiger veren waren toen gebroken dus deze heeft het langer volgehouden de diept van de kras is vanaf hier moeilijk te beoordelen . een oudewetse motor kan natuurlijk meer hebben dan een moderne ik zou proberen om een man met ervaring te laten oordelen.

harnak 0

15 jaar

ga eens langs bij sytze
zit vlak bij
cars & creations die kan wel zeggen als ie t ziet of t met een hoon te redden is of dat je er echt aan moet en een andere zuiger

CARS&MOTORS 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Capri of stel zelf een nieuwe vraag.