close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford C-max: krijg de motor niet aan de praat

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: csda

Hallo
ik heb een nieuwe (gebruikte ) motor in een c max gehangen,en deze wil niet aan slaan.
heb alles nagelopen ben geen stekkers vergeten,alles zit gewoon goed op zn plek
t gaat om een 1.8 csda motor 88 kw
hoor t wel
alvast bedankt.gr.John

Geplaatst door

sjonnepon (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Standaard vraag krijgt hij benzine en heb je vonk ?

kaleido 1 6875
badge vip badge

12 jaar

Weer de standaard vraag, komt de motor uit een handgeschakeld of automaat? En waar zit ie nu in?

Postie 0
badge

12 jaar

hallo postie
waar de motor uitkomt maakt volgens mij niet zoveel uit,de motorcode is t zelfde en t was een kaal blok dus moest alles over gezet worden

sjonnepon 0

12 jaar

Maakt wel uit voor de positie van de bdp sensor, bij een automaat zit ie er anders in, verander je dit niet en plakt er een handgeschakelde achter dan krijgt de computer geen of verkeerd signaal.

Postie 0
badge

12 jaar

ook weer een standaard vraag; wordt de sleutel herkend??

maarten4874 0
badge

12 jaar

ik heb alles van de oude motor overgezet had nl een heel kaal blok gekocht,en de oude motor liep gewoon ,
en maarten ik weet niet of de sleutel herkend wordt,zou t kunnen als de stroom er langer dan een paar dagen af is dat hij opnieuw moet worden ingeleerd?
en kan je dit type met een universeel apparaat uitlezen? bij een transit tdci ging t nl niet

sjonnepon 0

12 jaar

[quote=Postie]Maakt wel uit voor de positie van de bdp sensor, bij een automaat zit ie er anders in, verander je dit niet en plakt er een handgeschakelde achter dan krijgt de computer geen of verkeerd signaal.[/quote]
vliegwiel overgezet? compressie kan soms bijna weg zijn bij een motor die lang stil heeft gelegen.

Highway 670
badge

12 jaar

volgens mij is bij deze modellen ook wanneer het transpondersysteem niet functioneert,het ledje gaat knipperen op het dashbord.

maarten4874 0
badge

12 jaar

ik heb idd het vliegwiel overgezet,zat niet op t blok is zo"n duur vliegwiel die nog wel eens stuk gaan ik weet niet hoelangde motor heeft stil gelegen
kan wel even informeren bij de verkoper.
ik zal straks ook kijken of t door maarten genoemde lampje knippert

sjonnepon 0

12 jaar

ben er even niet aan toegekomen,om jullie op de hoogte te houden over de stand van zaken.
ben gister bij de forddealer geweest ,auto is aan de computer geweest alles zat elektr.goed in iedergeval,probleem is volgens chef werkplaats een
mech.probleem,volgens hem staat de timing distr.b. niet goed.ik vertelde hem dat ik bij t monteren van de krukaspoelie de boel geblokkerd had
waarop hij zei dat dan alsnog de krukas verdaaien kan bij t vast draaien(spie loos) ben met de auto terug gegaan ,op de brug boutje er blokkeerstift erin draaien tot aanslag blokkeer plaat in achterop de nokkenassen,en dat ging zonder moeite!!
en nu snap ik t niet meer.HELP!!!!

sjonnepon 0

12 jaar

Ik heb dit een keer met een volvo motor gehad in een v50. Auto wilde niet starten na schade herstel. Bougies er uit drup olie erin even goed rond starten en broem de motor liep. De motor had door het stil staan wat compressie verloren. Trouwens ook al 2 keer met een Jaguar motor die een paar dagen in de werkplaats stil stond.

Highway 670
badge

12 jaar

Als dan iets remreiniger via de inlaat laat aanzuigen loopt de motor dan wel?

Ramjod 0
badge

12 jaar

Krukaspoelie moet er op een speciale manier op, mbv een stuk speciaal gereedschap, anders komt je bdp signaal verkeerd aan. Heb je de poelie ook los gehad?
Dus plaat achter de nokkenassen langs, krukwang tegen de pen aan en dan een bout m6x18 door het gat van de poelie in de motor draaien. (gat zit dan op 6 uur)

Postie 0
badge

12 jaar

dank je wel Postie ik was hier al bang voor,ik heb nog gevraagd bij die ford gasten waarvoor dat gat in de poelie en het distr.b.deksel was,jammer dat werken tijdens de kerst waarschijnlijk m"n huwlijk kost.
ga t dinsdag gelijk veranderen hou je op de hoogte.
fijne kerst!

sjonnepon 0

12 jaar

ik heb de boel op tijd gezet,zoals postie omschreef,en inderdaad motor sloeg gelijk aan
nou blijft hij alleen hoog stationair lopen,ik heb zo"n universeel uitlees aparaat en ik dacht dat het de codes P2000 en P2001 waren, loopt er hier een slimmie rond die dacht erase dan is t vast goed niet dus
hij draaid 2300 rpm en als m net start nog hoger

sjonnepon 0

12 jaar

hallo,de motor heeft gedraaid,ik zit alleen nog met twee storingen P2100 sae motor gasklepaandrijving circuit/open
en P2110regelsysteem gaskleaandrijving geforceerd beperkt toerntal
als ik m nu start slaat hij aan en draait 4500 rpm,wat daarna weg zakt tot 2200/2300 rpm
de auto heeft in het verleden schade gehad op de voorkant daarbij zijn enkele stekkers beschadigd zo ook die van t gasklephuis die zat terug gelijmt,maar die brak weer met t overbouwen dus keek je tegen de pennetjes,heb een ander gasklep bediening gemonteerd maar de klachten bliven!
wie weet de oplossing??

sjonnepon 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford C-Max of stel zelf een nieuwe vraag.