hallo allemaal.
ik heb even jullie technische expertise nodig.
Ik heb een mondeo mk3 wagen 125 pk bj 2001 edition 1 en het volgende doet zich voor. Hij start goed en bij een warme motor draait hij zo een 800 tpm. Als ik echter aan kom rijden bij een scherpe bocht of bij en stoplicht waar ik nogal abrupt moet remmen dan trap ik de koppeling in en ga remmen. Daar zie ik mijn toerenteller naar de 500 tpm gaan en begint mijn accu lampje te branden. Hij slaat ( nog ) niet af.
Wat kan dat zijn? hij rijdt perfect en en heeft nu pas 110K gereden.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ergens kabelbreuk? gaat motorlampje ook wel eens branden ?
nee alleen het lampje van de accu .
13 jaar
Accu-lampje zou ik me voorlopig geen zorgen om maken. Motor draait te langzaam (en dynamo dus ook) om nog voldoende bij te laden.
Als je stil staat met stationair draaiende motor en je trapt op de rem, wat gebeurt er dan?
Dan blijft hij keurig 800 tpm draaien. Na starten draait ook gewoon 800 tpm . Het is alleen als je rijdt en van 3000 of 4000 tpm terug moet naar stationair.
13 jaar
probleem ligt waarschijnlijk bij het inlaatspruitstuk en de wervelkleppen. het is ook te horen als de motorkap open staat. Afspraak gemaakt bij de ford dealer en schijnt een voorkomend probleem te zijn bij de eerste generatie Mk3's. Eind 2002 is er een modificatie geweest.
13 jaar
iemand nog een idee. inlaatspuitstuk is vervangen maar het probleem is er nog steeds. Bij het intrappen van de koppeling en het terug lopen van de toeren gaat hij te laagtoeren draaien zodat hij ( bijna ) uit valt.
13 jaar
Probeer eens gasklep te reinigen en reinigingsvloeistof door je benzine doen... Baat het niet, schaad het niet
13 jaar
gasklep reinigen,desnoods licht opstelle afstelschroef zie je als je de "kit"wegpeutert stationairregelklep schoonmahen met remenreiniger of thinner succes
ondertussen is de gasklep twee keer gereinigd, 1 x door mij en 1 x door de garage, ik heb hem net terug en het probleem is er nog. Een ford monteur zei dat dit zo hoort. De motor zakt in toerental tot tegen de 500 en de acculamp gaat branden en meestal gebeurd dit vlak voor een bocht. ik zit niet te wachten tot in de bocht de motor afslaat en de stuur bekrachtiging het dus niet meer doet.
Iemand nog een suggestie behalve in de brand steken ?
13 jaar
ik rijd zelf zelfde type mondeo en dat hoort zeker niet, stationairregelklep reinigen met thinner of heb je dat ook gedaan??
Dat het niet hoort ben ik vanovertuigd, leek me een makkelijke manier om te zeggen :" leef er maar mee"door die monteur. Ik was ook een beetje teleurgesteld van iemand die al 20 jaar bij Ford werkt.
Het reinigen is gisteren gedaan en het probleem blijft .
13 jaar
Met tester meten wat het signaal van de gasklepsensor doet tijden afremmen, kijken of deze niet te laag komt.
Ook een vervuilde of defecte stationaire regelklep kan hier de oorzaak van zijn.
Suc6
Zoals ik boven al zei de stationaire regelklep is 2 x gereinigd. Enige wat nog kan dat hij werkelijk defect is. Hij zal dus idd aan de tester gaan woensdag a.s. Word vervolgd.
13 jaar
Niks gevonden, de auto is helemaal nagekeken en probleem blijft .
13 jaar
ondertussen is de auto nog maals aan de test apperatuur geweest en ze hebben 4 uur lang gezocht en niks gevonden, probleem is er nog steeds en word erger.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar