Ik moet nu voor de 5de keer in 14 maanden 1 van mijn koplampen vervangen. Van mijn vorige auto's, minstens 10, heb ik 1 keer een koplamp en achterlamp moeten vervangen. Het verbaasd mij dan ook dat dit bij mijn Ford een regelmaat begint te worden. Is dit bekend van de Ford Focus II? En wat kan ik hier aan veranderen, zodat dit euvel voortaan qua regelmaat mij bespaard blijft?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dat ze doorbranden komt doordat er een hoge spanningspiek is bij het laden.
Er zijn hiervoor bij de dealer bedradingssets met een weerstand te verkrijgen deze zet je tussen de lamp en de stekker bij het lampje.
zijn niet goedkoop maar heb er al menige ford rijder mee geholpen.
Succes
Daar ga ik dan eens achteraan. Bedankt lennart.
12 jaar
rij zelf ook focus II maar eigenlijk nooit last van rij 20.000per jaar maar 1x links en 1x recht pas gehad voorheen durf ik dit niet te zeggen
maar inderdaar een draadweerstand kan ervoor zorgen dat spanning net ver genoeg zakt zodat de lamp heel blijft
komt het dan nog voor dan kun je ook xenon monteren
maar advies is niet in deze koplamp ivm verstroeitlicht dat je krijgt
nieuwe xenon koplampen en xenon set ben je op zijn goedkoopst 650-700euro kwijt
bij dealer mag je 1000-1200extra bij rekenen
daarvoor kun je al veel lampen vervangen
grote voordeel van deze auto vindt ik dat de koplamp heel makkelijk te demonteren en monteren is
tevens controleer of veertje goed aanduwt en reflector niet los in licht
door trilling kan hij ook kapot gaan dus als hij los zit of koplamp zelf dat trilt dan heb je dit probleem dus ook
onderop de koplamp zitten 2 geleiders die onder in de voorfront in haken
achterzijden zitten er ook 1, durf niet te zeggen of het 2 waren niet gekeken laatst ernaar specifiek (is stuk plastic waar een haak aan zit)
en boven op zit dan 1x torx30
Als tevreden Focus 2-rijder heb ik ten aanzien van de lampen nog iets ontdekt. Vaak laten mensen (en ook monteurs overigens) de moterkap niet bepaald zachtzinnig in het slot vallen. Toen ik mijn Focus kreeg had deze ook last van kapotte voorlampen. Vanaf het moment dat ik de motorkap dichtdruk in plaats van "laten klappen" heb ik geen last meer gehad van kapotte lampen! Bovendien zijn de koplampafstelmotoren vrij gevoelig voor schokken.
Het kost niets en het levert minder aantal kapotte lampen en andere vage storingen op!
12 jaar
het maakt niet uit welk type auto je pakt dit ivm veel merken de motorkap vlak bij de koplamp komt
als je de motorkap dicht laat vallen dan raakt hij niet de koplamp anders zit ergens teveel spelling op die de klap hierdoor niet goed opvangt
de rede dat we de motorkap niet dicht douwn is ook simpel
anders duw je een deuk in je motorkap
tevens zijn auto's waar je van 50cm nog echt dicht moet gooien en niet laten vallen anders valt hij niet in het slot
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar