Mijn Mondeo 1.8 Ghia Pl. is voorzien van Ford G3 installatie, van de LED Niveaumeter blijft alleen het rode ledje branden ondanks dat de tank gevuld is. Bij het aanzetten van het contact branden gedurende korte tijd alle ledjes. Heeft iemand een idee wat de oorzaak van dit euvel kan zijn.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hallo michel.
meestal is de opnemer op de tank kapot..er zit een tankvlotter in die op magnetisme(inductie)werkt.vervang die maar,en dan moet het weer goed zijn.
maar laat het controleren door een garage/dealer,want ik kan natuurlijk niet zien of het zo is.maar is meestal wel de oorzaak van het probleem.
succes
niels
Niels,
Bedankt voor het snelle antwoord, ik zal het laten controleren
Michel
20 jaar
de vlotter in de tank zal wel blijven hangen waardoor hij aangeeft dat de tank leeg is,het is een ohmse potmeter en deze is nu hoog ohmig.
Als je de twee draden doorverbind geeft hij aan dat de tank vol is.
Om dit te kunnen maken moet je de hele tank van druk laten en dan de pomp waar deze vlotter ook aan vast zit eruit halen en repareren
20 jaar
Wat ik alleen niet begrijp is dat op de tank zelf ook een niveau metertje zit en dat geeft wel goed aan. Is er misschien iemand die mij aan een electrisch schema kan helpen? het betreft een Tickford opbouw; hij is in ieder geval origineel door Ford ingebouwd
20 jaar
Het metertje op de tank zit aan een aparte vlotter vast
De aanwijzing van de leds zit bij de pomp via een potmeter die door een andere vlotter wordt bediend
20 jaar
Waar zou ik dit het beste kunnen laten repareren; Ford dealer of gespecialiseerd LPG bedrijf?
20 jaar
Ik denk dat ze allebei zeggen hier niet aan te beginnen en dat je maar een nieuwe tank erin moet leggen,maar de meest kans maaak je bij lpg installateur
20 jaar
Ik heb vandaag eens gekeken en gezien dat er 3 draden de tank ingaan; een dikkere en twee dunne; groen en wit. Ik neem aan dat de dunne van de vlotter zijn en heb het spul eens doorgemeten, gaf weerstand aan over de potentiometer van de vlotter dus ik ga ervan uit dat deze nog goed is; het doorverbinden en/of aan massa leggen van beide draden gaf geen uitslag op de niveaumeter; dus ik neem aan dat het probleem verder zit; iemand een idee?
20 jaar
Je moet deze draden doorverbinden en dan nog eens opnieuw op contact zetten De aanwijzing is dan volDus bij nul ohm is hij vol
20 jaar
Ik zal dat proberen, de wagen staat nu bij de plaatwerker ivm een garantie klusje; zodra ik hem terug heb zal ik het resultaat laten weten.
20 jaar
Aan een orginele gastank kan je weinig zelf doen, ik had laatst ook problemen met mijn Bi-Fuel en moest de complete tank laten vervangen.
20 jaar
Ik ben er ondertussen achter dat het probleem m.i. niet in de vlotter zit deze geeft de volgende waardes aan: vol +/- 4 Ohm en leeg +/- 85 Ohm (kan iemand aangeven of deze waardes kloppen) dus mijn volgende stap is het meten van de spanning die uit de ecu naar de LED meter gaat deze moet varieren van 0,5 (reserve led), tot 4,5, (alle leds) volt
20 jaar
Nog even wat anders; was laatst bij de locale Ford dealer met de vraag wat een nieuwe tank kost, de prijs viel wel mee maar ik kreeg te horen dat hij niet meer leverbaar is, vond ik toch wel slordig voor een wagen die net 3 jaar geleden afgeleverd is.
Antwoord van de dealer, ach gas is toch niets; kan je er beter uit halen
Naschrift: m.b.t. prijs van de tank, kreeg vandaag van andere dealer en Ford NL te horen dat de tank 10x zoveel kost als een andere dealer mij opgegeven had (tot 2x toe) de tank zou 2248,00 ex kosten????
20 jaar
Da's een mooi antwoord. Vraag ff of je dealer dat op papier wil zetten. Kan je hem daarna in gebreke stellen. Fabrikanten worden namelijk verplicht gesteld om tenminste tot 10 jaar na uitlevering voor vervangingsdelen te zorgen. Overigens is het Ford systeem een drama op zich. Het is een zwakke copy van het LPI systeem van Vialle.
Hallo Michel,
Hoe is jouw probleem met de LPG niveaumeter afgelopen?
Ik zit namelijk met precies het zelfde probleem (Mondeo 1.8 16v 2001 bifuel met Ford installatie)
tips zijn welkom
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar