Heb een ford ka staan met lekstroom van 450 ma.
60 amp zekering onder de motorkap eruit trekken dan is het weg .
Deze gaat naar de bcm/ zekeringkast binnen
Binnen reageert hij op 1 zekering dan wordt de lekstroom minder maar niet weg.
Diverse stekkers binnen los gemaakt ook dan geen resultaat.
Dynamo los gekoppeld geen resultaat.
Accu is nieuw.
Volgens de klant werkt de usb aansluiting ook niet meer
Zou de bcm stuk zijn ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Een klein beetje stroom in rust zal er altijd lopen.
Brand er niet ergens een binnenverlichting in de kofferbak,
Waar komt de voeding van de usb vandaan?? En is deze origineel ford??
Ik denk dat je in eerste instantie in die hoek moet gaan zoeken.
450 mA is inderdaad aan de hoge kant.
Wat je kunt doen is per vindbare zekering (meestal in twee of meer zekeringkasten) over de zekering heen de spanning meten in het mVolt bereik: een zekering waar nog stroom doorheen loopt zal over het dunne zekeringdraadje heen wat spanning genereren.
Of je kunt natuurlijk een voor een alle zekeringen trekken en weer terugstoppen terwijl je de lekstroom meet, op zoek waar je 400 mA lekstroom blijft.
Op een gegeven moment zul je waarschijnlijk de lekstroom zien wegvallen als je een andere zekering dan die van 60 A eruit trekt.
14 uur
Misschien even om rekening mee te houden als je gaat meten.
Het Canbus systeem zal na een aantal minuten in slaap/rust gaan zodra contact afgezet word of als accu net aangesloten word.
Zolang deze nog actief is kun je geen juiste meting doen.
Dus accu los halen, multimeter op de juiste manier tussen de bekabeling vanaf de accu plaatsen.
Accu weer aansluiten deuren open zetten
Even bakje koffie drinken zodat Canbus in rust kan gaan.
Maar let wel dat je multimeter in die tijd ook niet automatisch uitschakel.
Anders kun je koffie blijven drinken.
Zodra Canbus in rust is kun je zekeringen gaan trekken.
Let wel zodra een deur oid geopend of dicht gegooid word dat de Canbus weer actief zal worden.
Zoals Heino zegt alle zekering eerst trekken en dan een voor een terug stoppen zal ivm het Canbus systeem niet gaan werken omdat deze dan meteen actief word als deze spanning krijgt.
Dus dat word zekeringen trekken en kijken wat de meter doet.
Let wel mocht je een zekering weer terug steken is de kans dat het canbus systeem weer actief word.
Dus schrijf op waar je welke zekering hebt uitgetrokken en steek deze na dat je klaar bent met de complete meting.
Heeft deze een telefoonmodule onder de re stoel?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Ka of stel zelf een nieuwe vraag.
15 uur