auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford Focus C-Max: lekkende injector

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6

hoi,
na op een jaar tijd de alternator,dashboard,schakelaar achterklep en steun katalysator te hebben vervangen,is het dus nu de beurt aan een injector!!!!!!
was al een tijdje een geurtje waarneembaar in de auto maar vandaag hoorde ik echt een licht gesis van onder de motorkap.ik kijken dus en ja hoor rond de derde injector een al behoorlijk plasje dieselolie.nu is mijn vraag moet die injector in zijn geheel vervangen worden en wat kost dit?of kan hier een setje dichtingen soelaas brengen want de moed begint me nu toch wel stilletjes in de schoenen te zakken met deze auto.
grtz timo

Geplaatst door

timoke (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ingector is voor benzine
verstuive is voor de diesel
ik zat namelijk eerst aan een benzine blok te denken

maar een verstuiver kan gereinigd en gereviseert worden. echter ik weet niet of je hier zo losse zet voor kunt kopen.
verder zit deze ook goed in het blok verwerkt. het zit met verschillende soorten nm vast in elkaar gedraait.
verde kon je volgens mij de druk nog regelen.

iets wat slim is dan om allemaal eruit te halen en laten reviseren.
andere kunnen nu wel goed zijn. maar als deze nu er ook in zit levert deze voorbeeld iets meer diesel ten op zichte van de rest.
dit heb je dus niet als ze allemaal gereviseert zijn. er wordt dan ook een test gedaan en gekeken of ze allemaal genoeg inspuiten van elkaar. en als de inspuit beeld goed is. ze meten dan ook of hij bij de juiste druk opengaat.
voornamelijk halen ze alles uitelkaar en dan in een bad met speciaal middel en hypersoon geluid onder water, zo wordt er nog beter gereinigd

zo weet je zeker dat het goed is.

4nieuwe en je hebt ook goeie

maar lekt de verstuiver of lekt hij er net boven de verstuiver.
deze kun je namelijk wel iets strakker krijgen.

idd de verstuiver dus,sorry maar wij gebruiken vaak injecteur en in het schoon nederlands werd het dus injector ;-)
maar hij lekt dus onderaan ergens met als gevolg een zwarte pap rond de verstuiver die redelijk stinkt als je in of rond de wagen zit of staat.heb nog wat zitten zoeken op het forum:zouden het eventueel ook de vaak verguisde 'brandplaatjes' kunnen zijn?en zijn deze dan apart te vervangen?
voor de rest draait dat motortje nog altijd prima rond dus aan de werking vd verstuiver zelf twijfel ik niet.
oh ja is die verstuiver ook zelf te demonteren of komt er speciaal gereedschap aan te pas?
grtz timo

timoke 0

15 jaar

hallo timoke,

ge hebt gelijk, injector of verstuiver is hetzelfde
nu bij mijn c-max heb ik dit probleem nog niet gehad
maar bij mijn vorige focus heb ik dit wel gehad
je kunt dit niet zelf vervangen als het daadwerkelijk de verstuiver
is wat kapot is want deze moet je inleren en dat kun je zelf niet
maar de kostprijs voor een nieuwe is 400euro en voor een gereviseerde
zit je al gauw op 250euro het stuk
hoop dat je hier wat aan hebt

groetjes focuske

focuske 0

15 jaar

het enige verschil is dan de eerste (oude) verstuivers op druk open gingen.
een injector gaat elektronisch open. de moderne verstuivers zou je kunnen zien als injector. alleen de druk ligt vele malen hoger.
maar ik ga hier niet verder op in. ik heb het alleen gezegt omdat ik het verkeert las met injector.

als het echt onder aan allemaal lekt dan zou het inderdaad een brandplaatje kunnen zijn.
deze zijn wel door een dealer los te vervangen.
prijs wet ik niet

Meestal bij de focus en c-max is dat de injector gaat lekken op het brandplaatje, dan komt er uitlaatgas naar boven en geen diesel.
Als ie diesel lekt kan dit ook wel gewoon een retourleiding zijn iod.
Als de verstuiver uitlaatgas lekt, meestal te zien door hevige zwarte teerachtige aanslag rond de verstuiver, moet de verstuiver gedemonteerd worden, de buitenkant van de verstuiver schoonmaken, de schacht schoonmaken, kijken of de zitting van de verstuiver nog goed is, verstuiver weer monteren met een nieuwe brandplaatje.

Kosten bij de dealer.als het een beetje mee zit en alles wil fatsoenlijk los, ongeveer € 200,-

Postie 0
badge

15 jaar

wel postie in het begin dacht ik dat het dieselolie was maar meer en meer heb ik de indruk dat het uitlaatgassen zijn.ik heb net geprobeerd met een vod en schroevedraaier de smurrie weg te krijgen en het is idd een smerige en kleverige substantie die moeilijker te verwijderen is dan ik dacht!ook als ik de motor koud start dan hoor je hem werkelijk sissen.dinsdag toch maar eens naar de garage.......weeral.... zucht........
grtz timo

timoke 0

15 jaar

oh ja en nog iets.op het belgiche fordclubforum zeggen ze dat de diesel tegenwoordig te schraal is en hierdoor de verstuivers vaker stuk gaan en raden ze aan om per 30liter diesel zo een 100 ml half synthetische 2-takt olie toe te voegen.lijkt dat een goed idee voor jullie?
grtz timo

timoke 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.