close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Focus: temperatuur motor

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Ik heb het volgende probleem met een ford focus.
Het volgende is het probleem, als er normaal wordt gereden met de auto loopt de temp. op tot de normale temperatuur,
als er op de snelweg wordt gereden en boven de 120km/uur wordt gereden dan gaat de temp omhoog naar het rode, bij dan weer 100km/uur gaan rijden zakt hij weer tot normaal.
Ik heb de voeler in de kop al vervangen en ook de termostaat is vervangen, de waterpomp die is ook goed..
de ventelatoren slaan alletwee in en dan koelt hij continu tot de motor wordt afgezet, hij koelt naar mijn idee ook te vlug en te ver terug bij stationair draaien worden alle slangen gewoon warm, na een proefrit is de radiateur koud en de slang van de termostaat naar de radiateur ook.
de motor is echt warm dan en da slangen naar de kachelradiateur zijn ook gloeiend heet....

pascal

Geplaatst door

pascal 1977 (0)
badge

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

pascal ik las jou probleem en wat je moet doen is dat je de signaal draad van de cht sensor ( wit/violet) gaat beinvloeden met een weerstand van ongeveer 325 ohm en je zal zien dat je probleem weg is ,gewoon er tussen solderen . je beinvloed dan namelijk de referentie van de pcm succes en laat het me weten

boyboy 0
badge

15 jaar

Ik heb hier een focus staan met precies hetzelfde probleem temperatuurmeter die op de snelweg de hoek in gaat, onderste slang koud geen druk op het expansievat ook geen doorstroming te zien hierin ik heb de termostaat en de waterpomp al vervangen helpt allemaal niks als ik de termostaat eruit haal is het in orde, als je een weerstand in de draad van de gever plaatst blijft mijn onderste slang toch nog koud lijkt mij.

franstops 0

15 jaar

Ik ben gister en vandaag nog met de auto bezig geweest en heb de bekabeling en stekker verbindingen gereinigd en ook de 2 relais schoongemaakt,
nu is het probleem opgelost blijft nu mooi op temp en de ventilatoren slaan op het juiste moment in en uit,,,

bedankt voor jullie hulp en franstops suc6

pascal 1977 0
badge

15 jaar

Pascal welke stekkers en relais heb je schoongemaakt, en is nu ook de onderste slang warmer ?
Frans

franstops 0

15 jaar

frans,
de stekker van de temperatuursensor heb ik schoongemaakt en ingespoten met electric cleaner en de 2 relais onder de motorkap tegen het schutbord. even uit het hoofd een groen en een zwart relais, of dit het is geweest of dat ik geluk heb gehad durf ik niet te zeggen maar na deze handeling was het weer goed, klant ook niet meer gehoord nu ze de auto hebben opgehaald, onderste slang is nu ook warm en de temp van de koelvloeistof in het reservoir is nu ook 85 graden, heb ik gemeten met een losse meter, zorg ook dat de auto goed is ontlucht he, heb ik ook nog een keer extra gedaan.....

suc6

pascal 1977 0
badge

15 jaar

Ik heb een 74 gr. termostaat org. Ford geplaatst probleem opgelost viel mij wel op dat deze een ontluchting met een kogeltje heeft lijkt mij in een richting beter als bij Gates met een pennetje.
Bedankt voor het meedenken

franstops 0

15 jaar

Mocht het zijn dat mijn klant nog terug komt met het probleem dan ga ik dat ook doen, mij viel het ook op dat er in de oude termostaat een ontluchtingsgaatje inzat en in de nieuwe zat helemaal geen ontluchtingsgaatje in, bedankt voor het vermelden van jou oplossi ng

pascal 1977 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.