auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford Fiesta: Lekstroom

Bouwjaar: 1993

De accu van mijn Fiesta is regelmatig leeg. We hebben reeds 3 nieuwe accu's geplaatst. De dynamo lijkt OK (geeft 14,1 Volt uit). Ik heb de lekstroom gemeten met een multimeter, dit blijkt 160mA te zijn. Ik heb alle zekeringen één voor één verwijderd, maar de lekstroom blijft 160mA. Als ik het relais (AR-401) verwijder van het zekeringblok, zakt de lekstroom naar 6 mA. Het enige wat het zonder dit relais niet doet is de blazer, rest lijkt OK. Als ik het relais terugplaats, en dan de zekering van de blazer verwijder, blijft de lekstroom op 160mA.
Vraag: kan het relais de oorzaak zijn van de lekstroom?

Geplaatst door

Fried070 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dit kan best goed mogelijk zijn.
Wat je even moet doormeten is of er nog ergens spanning blijft staan bij je relais na verwijdering van je zekering. In principe zekerd hij de hoodstroom van je relais maar wie weet is je stuurstroom van je relais wel de boosdoener.

kzyto 0
badge

18 jaar

het is ook nog mogelijk dat het relais blijft plakken en net geen goed kotakt maakt om de blower aan te sturen maar wel een overgangs weerstand heeft die die 160 ma veroorzaakt
Ik heb het gehad met een relais van de achterruitverwarming iedere 3 uur was de accu leeg Groet Bas

bastiaan43 0

18 jaar

Bedankt voor de reacties. Echter ik heb het relais vervangen door een nieuw exemplaar maar de lekstroom blijft helaas nog op hetzelfde nivo.
Kzyto: zit zo'n relais voor of na de zekeringen van de blower?
Heeft iemand nog een idee waar ik het zou moeten zoeken?
Alvast bedankt.

Fried070 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Marea of stel zelf een nieuwe vraag.