Op 8 januari heb ik een bericht over lekstroom aan mijn Fiesta geplaatst. Omdat de oorzaak ergens bij het relais van de blower zat, heb ik dit relais vervangen door een identiek type, echter zonder resultaat. Nu heb ik de contactpunten van het relais doorgemeten, en het blijkt dat contactpunt 86 continu spanning heeft. Na wat gesnuffel op internet blijkt dat normaal contactpunt 30 spanning moet hebben. Het bewuste relais blijkt ook het enige niet originele te zijn (andere relais hebben allemaal een FORD opdruk). Tja, dan begin je te twijfelen of niet iemand ooit eens heeft zitten te knoeien. Weet iemand welk type relais voor de blower moet zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zet er maar een origineel Ford relais in (of eentje van de sloop). Er zijn bij dit soort relais twee verschillende pin-outs op de markt. De A-opstelling voor BWM, Ford, Opel en Volvo en de B-opstelling voor de overige merken. Het verschil tussen A en B is dat contact 30 en 86 verwisseld zijn. (ter herinnering: 85 en 86 zijn de spoelaansluitingen en 30 en 87 de contactaansluitingen).
Groeten,
Paul
Bedankt! Dit zou mijn dagenlange speurtocht naar oorzaak van de lekstroom eindelijk beeindigen.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Marea of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar