Deze Mondeo 2,0 ltr schokt licht in het deellastgebied, optrekken en stationair uitstekend, blijft Egr klepaansturing als code aangeven, achter de motor tegen het schutboard gaat vanuit het inlaatspruitstuk een vacc leiding naar een soort verdeelapparaat en dan naar de Egr klep. Dit verdeelapparaat heeft wel een plus maar geen min op de stekker staan. Volgens mij moet dit app het vaccuum naar de Egr klep sturen. Vanwaar komen deze draden, computer misschien? Lambdasensor pendelt zeer goed, 4 gasmeting uitstekend, af en toe, want soms staionair geeft hij een hoge lambdawaarde aan, zeer arm dus. Ik denk een of andere vaccuumsturing is niet goed, maar waar? Egr klep is schoon en als je hem zelf met een vaccuumapp aanstuurt werkt de klep en schiet de Co omhoog. bougies en kabels in orde, geen verdere vacc lekkage. gaarne een advies.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
vervang dat zwarte kastje met die vacuumslangen op het schutbord maar. Deze kost een paar tientjes , maar dit veroorzaakt wel het probleem.
ik heb er al meerdere vervangen.
je schrijft dat het probleem merkbaar is in deellast.
Ik heb ze vervangen voor het volgende symptoom:
bij een constante snelheid van b.v 50 a 60 km/h in de 3e of 4e versnelling , licht schokken/inhouden. bij accelereren geen problemen.
Niet geholpen, helaas, verder nog enige suggesties aub? Hij blijft egr aansturing aangeven, egr klep dichtgemaakt, vacc slang ook dicht. rijdt nu veel beter.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar