Ford Focus: Licht stotteren/inhouden en hoog verbruik 1.6 TDCi 1 op 12

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6 tdci

Hallo,

ik heb een probleem auto, ik ben sinds dec. 2010 in bezit van mijn focus station. Tot op de dag van vandaag heb ik 3x een nieuwe roetfilter onder mijn auto gekregen (garantie gelukkig) Maar de reden waarom ze zo snel verstopt zijn geraakt is niet gevonden.

Mijn stottert licht voorral rond de 2000toeren bij optrekken lijkt dat het toerental zakt, ik ben op zoek naar iemand die er voor mij naar wil kijken en weet waar hij mee bezig is, want bij de garage weten ze er geen raad mee alleen nieuwe roetfilter plaatsen.

Ik ga volgende maand met de auto op vakantie dus dan moet hij goed zijn AUB hulp!!

Groeten,

Paul uit Eindhoven

PCK-Focus2006

Geplaatst door PCK-Focus2006 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Focus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

772 (0), 12 jaar geleden

Ben je wel bij de Ford dealer geweest of bij een universeel garage(vakgarage)?

PCK-Focus2006 (0), 12 jaar geleden

Ben bij verschillende garages geweest ook bij ford dealer....

primera p11 (0), 12 jaar geleden

Als ik het goed begrijp heb je nog garantie.
Probleem is immers niet opgelost.
Je hebt dit probleem in de garantie periode gemeld,dus laat ze er nog meer eens naar kijken.
Als ze er niet uitkomen of je hebt geen garantie meer kun je ook naar de peugeot dealer.
Het is namelijk de 1.6 hdi die erin ligt.
Misschien dat die er wel uitkomen.

antig01 (0) PRO, 12 jaar geleden

Dat de motor mechanisch hetzelfde is, betekend uiteraard niet dat deze software matig hetzelfde is, laat staan dat de peugeot dealer er electronisch uberhaupt iets mee kan, dus dat vind ik een slechte tip.

Het vervuilen van het roetfilter kan o.a komen door een EGR klep die blijft hangen, of verstuivers die buiten de tolleranties inspuiten.

PCK-Focus2006 (0), 12 jaar geleden

De garantie is helaas verlopen......

Ik ben vandaag bij een garage geweest. Er is iig één verstuiver lek, de turbo lekt redelijk wat olie door.
Vermoeden is één waarschijnlijk 2 kapotte verstuivers, speling op de turbo (kapot dus).

Ik ga er een revisie turbo opzetten, vier revisie verstuivers, dan hoop ik alles in 1 keer goed aangepakt te hebben.

Of hebben jullie een beter idee???

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

!!!LET OP!!!


VERSTUIVERS MOET JE INLEREN!

intercooler en slagen ed ook vervangen!

primera p11 (0), 12 jaar geleden

Verhaal van garantie verlopen zou ik absoluut niet mee akkoord gaan.
Je hebt dit probleem in de garantie periode al aangekaart,dus is er nog steeds garantie van kracht.
Laat je niet afschepen met allerlei mooi praatjes,ze hebben je feitelijk gewoon aan het lijntje gehouden totdat de garantie over was.
En nu zit jij met de brokken die hun niet hebben willen repareren.
Dit is echt een ziekenhuis blok waar heel veel zeur mee is,met name als de turbo de geest geeft.
als de reparatie niet goed gebeurt loopt de boel naderhand alsnog in elkaar.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

yep, de DV6 zijn mooie motoren, maar als de brandplaatjes lek zijn/ geweest, berg je dan maar, meestal draait het uit op een nieuw motorblok

primera p11 (0), 12 jaar geleden

Dat is nou precies de reden dat ze je aan het lijntje gehouden hebben.
Ik zou die zogenaamd verlopen garantie absoluut niet accepteren,want het gaat je nu echt geld kosten.
Aangetekende brief naar de garage en de BOVAG inschakelen.
Als je tenminste BOVAG garanitie hebt.
Als het van die motor en bak garantie is hou dan maar op,dan gaat het je geld kosten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.