de focus heeft in de laatste tijd een afnemend vermogen en een steeds hoger wordend brandstof verbruik.
auto start prima en loopt op zich wel goed.
de vermogens opbouw begon bij 1800 toeren en dat is er nu niet meer.
nu is er pas een vermogens toename bij ongeveer 2300 toeren.
ok is er nu een verhoogd verbruik met een gemiddelde van rond de 8.9 ltr. per 100km.
de auto wordt wel veel op de kortere stukken gebruikt( denk aan ritten van ongeveer 10 km )
sensor van de absolute spruitstukdruk reeds gewisseld en de luchtmassameter nagemeten.
luchtmassa meter is goed volgens de opgegeven waarden en de sensor van het spruitstuk is gewisseld daar er een te lage waarde af kwam.
Dit ligt echter niet aann de sensor.
Wij denken aan de solonoiden op het klepdeksel die de variabele turbo aansturen.
maar hoe controleer je deze,want ze zijn te duur om maar even aan te schaffen ( ruim 350,-)
turbo verstelling is goed;met vaccuum erop beweegt deze gewoon.
Leiding met retourklep voor de rembekrachtiger reeds vernieuwd en alle vacuum leidingen nagezien.
Afgelopen winter met erge kou ook al problemen gehad( auto ging in storing tijdens rijden en turbo aansturing was weg.
Gewoon even contact uit en aan en alles werkte weer.
Nu met betere temp. dit probleem al 4 maand niet meer gehad.
wie heeft er hier ervaring mee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als ik het goed begrijp heeft hij nog wel vermogen, echter komt het later in?
Dan zou je toch denken aan een Maf-sensor, of inderdaad de turboverstelling..
Je kunt even kijken of de turbo verstelt als je hem vanaf stationair naar vol gas trapt, hoewel je dat niet zo goed kan zien volgens mij..
het inderdaad zo dat het vermogen er later in komt.
echter met het bedienen van de vacuumverstelling met een vacuumpompje,gaat de turbo vertelling blijkbaar probleemloos.
ik heb mijn twijfels over de aanstuur solonoide die boven op het klepdeksel zit.
deze kost een dikke 300,- ( wordt als een complete set geleverd)
Wil het best uitgeven,maar hoe kom ik er achter?
bij de lokale ford dealer kunnen ze geen aanwijsbare oorzaak geven.
het blijft een kwestie van proberen ( lees: bestellen,proberen en niet retour)
iemand toch suggesties?
vast bedankt
solenoides komen toch weleens voor, ik zou echter eerst alle vacuumslangen goed nalopen
succes
Hallo
Wat je eens even na moet kijken is de massakabel onder linker koplamp het blijkt dat deze ocideerd en als je hem schoon maakt is het probleem verholpen.Dit blijkt regelmatig voor te komen,mijn vraag is gaat het storingslampje ook brandenen zo ja als je hem uitleest welke code geeft ie aan
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar