hoi ik heb het volgende probleem; als ik smorgens de motor start dan heb ik gelijk een finke hoeveelheid luchtbelletjes in de leiding na het filter.de motor blijft hier wel gewoon op lopen [stationair] als ik na ongev een paar min wegrijd heb ik eigenlijk weinig last .maar als ik gelijk ga rijden is het meestal na 500 meter een ramp ;het is net of hij niet boven de pakweg 1000/1200 toeren wil komen. dit meestal zo,n 2 a 3 km: mijn vraag is nu of er iemand bekend is met deze auto,s of het brobleem mischien wel meer voorkomt; ik heb zelf de aanzuigleiding helemaal gecontroleert maar deze ziet er helemaal perfect uit ;ik heb zelf mijn twijfels met het brandstoffilter en met name de aansluitingen, maar deze zitten vast aan het filter en om nu gelijk een nieuwe te kopen lijkt mij behoorlijk duur [ zeker als dit niet het probleem lijkt tewezen] reageer alstublieft als u dit probleem lijkt te kennen of tips of suggesties heeft B.V.D. cor.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
lijkt me handig om naar de garage te gaan en niet zelf een slang los maken want dan heb je kans dat er lucht in het systeem komt en die krijg je thuis echt niet ontlucht
laat hem bij voorkeur is bij een dealer uitlezen op storingen
gr dirk
[quote=dirk2269]lijkt me handig om naar de garage te gaan en niet zelf een slang los maken want dan heb je kans dat er lucht in het systeem komt en die krijg je thuis echt niet ontlucht
laat hem bij voorkeur is bij een dealer uitlezen op storingen
gr dirk[/quote]
dirk ik ben monteur [maar ik zit in de vrachtwagen sector,dus niet zo veel ervaring met dat computer gedoe] ik heb ook de egr klep al af geblind ,gaf ook geen resultaat maar ik ben blij dat je reageert ;meestal na 500 meter gaat hij inhouden [gaat dan niet boven de 30 km] maar gaat soms ook na 200km ineens hetzelfde doen ,wat op de grote weg vrij gevaarlijk is ,de ford dealer uit de buurt heeft hem uitgelezen [kapotte gloeiers [verv] en de egr klep[afgebl] ik heb zo het gevoel dat de dealer het ook niet meer weet ;weet jij mischien nog iets alv bedankt.
16 jaar
rookt hij ook als hij slecht loopt
[quote=dirk2269]rookt hij ook als hij slecht loopt[/quote]
nee dirk dan rookt hij niet.ik heb ook de verstuivers gekontroleerd ong 3cc bij 30 sec. stationair draaien.
practisch geen verschil.ik heb toch het vermoeden dat het een sensor is? die luchtbellen is het niet zo dat rail druk dan even te laat is
16 jaar
te laat moet zijn te laag
16 jaar
dat zou je ff kunnen uitsluiten door ff een slang met een jerry tank te gebruiken
de aan sluitingen van het filter en de pomp zijn van die plastic snelkoppelingen ;daar zou ik dan een pijpje voor kunnen draaien en dan zou ik het voor en na het filter kunnen broberen enals ik dan om het filter heenga moet ik het filter afstoppen, er zit ook een sensor in die pot , wat meet die of maakt dat niet uit.
16 jaar
als ik het goed heb is dat een brandstofverwarming
dirk alvast bedankt voor de tip ,ga het volgende week broberen want dan kan ik ook de ontluchtbalg van de ford even lenen.
16 jaar
Let op met EGR klep afdichten. Bij de latere TDCI's vanaf ongeveer eind 2003 zit er een controle op de EGR. Je kunt dan wel een plaatje ertussen zetten, maar daar moet dan een gaatje van 6 mm inzitten.
16 jaar
hans bedankt voor je reactie, ik had dit ook al ergens op de site gelezen maar de [ dieselspecialist ] die ik had gebeld zij dat ik hem gewoon kon afsluiten, inmiddels heb ik nu dus gewoon een brandend motormen.lampje; d het heeft eigenlijk niets geholpen, dus dit gaatje ga ik er wel inboren. mijn vraag is kan dat door dat gaatje komen en kan ik hem zelf resetten door de stroom even los te koppelen b. v. d.
16 jaar
van daag de auto meegenomen naar de zaak ; weer 500m goed dan weer ong 1500m inhouden daarna de snelweg op ong 5km dan rotonde vlakbij de zaak weer erg inhouden op de zaak direct motokap open en dus weer vreselijk veel lucht in de brstleiding ; ik heb vandaag de leiding met en zonder filter met een doorzichtig stuk slang vauum gezogen en laten staan tot van avond .bleef keurig staan alle vebindingen bewogen daarna ook de tank los gemaakt en de vlotter gekontroleerd en slangetjes bewogen en vacuum gezogen maar niets gevonden zuigpijpje zuigt uit een bakje van 8 cm hoog [ ik begrijp niet hoe dat kan als niveau onder de 8cm komt] goed ontlucht en met naar huis rijden toch weer veel inhouden ik denk dat ik toch maar naar de dealer ga.
16 jaar
o ja ik heb ook dat gaatje geboord in die e.r.g. klep gebrobeerd te resetten door de stroom er af te halen maar dat ging ook niet [ moet daarvoor dus toch naar de dealer].
ik hoop dat die nog wat kan vinden in een redelijke tijd ; ik hoop jullie nog te kunnen berichten wat het was
16 jaar
Stroom er wel lang genoeg afgehad om te resetten?
16 jaar
hoe lang moet die er dan vanaf. ik heb hem er een half uur afgehad ; dan contact weer aan lamp brand eerst gaat dan ook weer uit .starten en lamp gaat weer aan ;vanmorgen helemaal geen last gehad van inhouden maar vanavond naar huis ongeveer na 1 km goed 3 km niet harder kunnen dan 70 km;heb aanstaande dinsdag een afspraak gemaakt met de dealer.
16 jaar
ik heb nu dus geconstateerd dat die lucht uit de retour komt [een gigantische hoeveelheid miniscule belletjes] maar ik had de lekolie van de verstuivers al gecontroleerd,dat was volgens mij goed; mijn vraag is nu of er iemand ervaring heeft dat de pomp deze lucht kan produceren; want in de tank zitten de aanzuig en de retour bij elkaar in de "vlotterpot" en ik denk dat deze belletjes in het filter samenklonteren en er dan steeds luchtbellen in het systeem komen [alvast bedankt voor jullie reacties].
16 jaar
het was inderdaad de brandstofpomp. jammer eigenlijk dat bijna niemand een goede diagnose had [ook mijn dealer niet] op inhouden en dan die luchtbelletjes in de aanzuig en retour; want doordat het zo lang geduurd heeft is er veel metaalslijpsel in het hele systeem [incl tank] gekomen, wat dus allemaal doorgespoeld en schoongemaakt moest worden [gelukkig waren de verstuivers nog goed] dus de pomp is vernieuwd [en de gloeiers en de egr klep die volgens de dealer kapot waren] totaal heeft deze reparatie me toch ruim 2000 euro gekost; hij rijdt nu inmiddels weer als vanouds. wel wil ik iedereen nog bedanken voor het meedenken van mijn probleem, allemaal hartelijk bedankt en op naar het volgende problem.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar