close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Focus: Melding: motor systeem fout

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6

Hallo,

Ben op dit moment op vakantie in scandinavie. Twee keer pech gehad op 1 dag vorige week donderdag. De eerste keer viel de auto uit toen ik een parkeerplaats op wilde rijden. Daarna wilde hij niet ,meer starten. Auto is opgehaald en bij uitlezen kwam de volgende fout: p138b-62-pcm.

De ford dealer in goteborg heeft een bepaalde kabel vervangen en leek het weer te doen.stukje gereden en toen De stad in gegaan. Na 2 uur wilde ik weer starten, startte weerniet. Volgende dag bleek de glowplug overleden en deze is vervangen. Daarna weer ruim 500 km gereden en nog wat korte ritjes zonder problemen.

Vanochtend wilde we een nieuwe rit maken en starte de auto niet met de melding: motor systeem fout (geen lampjes brandend o.i.d.). Nog 2 pogingen gedaan zonder succes. Klep open gedaan en alle elektronica even aangedrukt (voor zover dat mocht baten). Hierna (na een minuut of 10) startte de auto wel en hebben we onze reis kunnen vervolgen. Inmiddels is de auto door wat tussenstops verschillende keer weer gestart en dat lijkt alllemaal goed. Zijn ook weer 500 km verder.

Ik vertrouw het niet helemaal. Wat moet ik doen? Toch een ford dealer opzoeken en voor de zekerheid laten checken? Iemand een idee wat het kan zijn?

Hoor graag van iemand!

Vr. Gr. Marcel

Geplaatst door

Marceldb (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

[quote=Marceldb]De ford dealer in goteborg heeft een bepaalde kabel vervangen en leek het weer te doen.stukje gereden en toen De stad in gegaan. Na 2 uur wilde ik weer starten, startte weerniet. Volgende dag bleek de glowplug overleden en deze is vervangen. Daarna weer ruim 500 km gereden en nog wat korte ritjes zonder problemen.[/quote]
wil niet stom klikken maar glowplug oftwel gloeibougie is geen rede dat hij niet zou willen starten
wat mij gedachten is
is dat het eerder hogedrukpomp of brandstofdruk sensor is

echter te duur op te gaan gokken
maar als je vaker last van krijgt zul je toch keer langer bij dealer moeten zetten
eigenlijk is het beste dat ze laptop meenmen
en als probleem weer voorkomt kijken in het systeem naar de live data wat de brandstofdruk is
als deze te laag blijft zal hij dus niet starten

verder zou ik graag willen weten wanneer de brandstoffilter laatst is vervangen, en hoeveel km op de teller staat

zover ik het begrijp ben je nog op vakantie, dan gaat het moeilijk worden om te laten kijken ivm hier tijd in gaat zitten

Dank voor je reactie. Ik ben in lillehammer naar een ford dealer geweest. Die heeft de auto na gekeken en de computer uitgelezen. Hij gaf daar 2 meldingen. Een van de brandstofpomp naar de motor en de andere melding had betreking op bedrading naar de motor. Nu deed alles het dus wilde ze daar ook niet gokken. Hij gaf hetzelfde aan wat jij nu ook aangeeft. Wachten tot het weer gebeurd en dus hopen dát het niet weer gebeurd.

Hmm wel vreemd dat het dus niets met de glowplug te maken heeft. Zou een kapotte glowplug ook geen storing kunnen veroorzaken in de mechanica?

Bedankt voor zover.

Marceldb 0

12 jaar

glowplug -> gloeibougie storing is meestal p1351
dat is een storingcode dat computer achter komt dat 1 van de gloeibougies niet warm wordt
bij storing schakelt hij het systeem uit
daar blijft het eigenlijk bij

bij ouderre diesels moet je de gloeibougie hebben in de winter dan wordt namelijk de gloeibougies geactiveerd en wordt in de cilinder een punt 800-1000graden ongeveer bereikt
door de gloeibougie
als motor warm is doen ze wel gloeien maar effect is minder en tegenwoordig doen moderne diesels zonder veel probleem starten met koud weer (0-5graden)
onder de -5 graden zullen ze wel moeilijk hebben maar daar zijn meer diesels die dat hebben

ivm je nu een storing hebt brandstofpomp zou natuurlijk wel fijn zijn welke storing
ik denk p0087-p0088 mogelijk in staat

verder storing op bedrading

dus als je langs dealer komt graag vragen als ze de storingcode op briefje willen schrijven of een uitdraai zodat we ook iets meer mee kunnen doen

Tijdens het opruimen van mijn kantoor vond ik de foutcodes weer en wilde ze toch even hier delen.

Deze codes zijn in zweden en later ook in noorwegen gevonden:
P2409-20
U1900-20
P0251-24
P0341-22

Na de vakantie is de auto in nederland geweest bij de ford dealer. Die vond een kapot onderdeel bij een van mijn wielen. Dit had voor de herrie gezorgd. Daarna hele periode goed gegaan. Met de kerst weer problemen gehad. Auto startte weer niet. Anwb erbij, die hebben de auto nagekeken. Konden niets vinden, alles getest etc. Volgende dag is de auto naar de dealer gesleept en die vond een kapotte accu. Die was notabene nog getest door de anwb. Blijft dus een vreemd verhaal. Gezien mijn baan en het feit dat ik veel op de weg zit is er nu besloten om de auto eruit te doen. Dan zijn we eindelijk van het gezeur af.

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen in jullie dagelijkse werk en hier anderen mee kunnen helpen..

Marceldb 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.