Hallo iedereen,
Ik heb het volgende probleem met mijn focus bj 2006 2.0 147 kw.
De temperatuurmeter gedraagt zich heel raar. Hij gaat steeds op en neer tussen de 60 en 90 graden. Meestal als ik gas geef zakt hij nog sneller. Inmiddels is de temperatuursensor en de thermostaat vervangen maar het probleem bestaat nog steeds. Ik kan bij de garage steeds een rekening betalen voor iets wat het probleem niet oplost. Ik word er moedeloos van. Kan iemand mij hier helpen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kun je achterkomen welke onderdelen exact op zitten
en of dealer is geweest of universele garage
dit ivm de temperatruursensor in deen ijzere of plastic huis zit naast het blok boven de versnellingsbak en achter de gasklep
bij mij was probleem dat hij niet warmer als 70graden gaat
voor mij heb ik de thermostaat vervangen die achtere mijn rechter koplamp zit
voor mij pakt hij mooi nu 90graden en digitaal varieerd 88-95graden dus perfect
wat ik bedoel te zeggen termostaat hebben ze wel de ene aan de voorkant van blok vervangen
anders hebben ze thermostaathuis met sensor vervangen
terijl in het huis geen termostaat zit
ivm deze op andere plek zit
tevens kun je meer vertellen over hoe hij van 60-90gaat
wat ik hiermee wil zeggen/bedoel
gebeurt dit als je de auto pakt na x seconden
wat doet hij na 30 minuten rijden qua temperatuur
ik ben namelijk bang dat het verkeerde onderdeel als thermostaat is gezien
http://ecx.images-amazon.com/images/I/31...
deze thermostaat moet het zijn
http://youtu.be/YbfuhTUlh4A
pak deze erbij en ga naar temperatuur
je krijgt zoals in het filmpje te zien is meerder zaken te zien
plots staat er enigine temp
http://www.youtube.com/watch?feature=pla...
pak deze erbij en kijk wat temperatuur doet tijdens het rijden
dit ivm de wijzer een indicatie is en geen echt voordeel uit kan halen
Hallo bedankt voor je reactie,
De auto is bij een officiele ford dealer geweest. Ik ga ervan uit dat ze daar weten wat ze doen. Ik zal ze morgen nog eens opbellen en vragen wat ze gedaan hebben.
Meestal als ik de auto start duurt het even voordat de meter in beweging komt. Dan gaat hij langzaam na het eerste streepje. Daar schommelt die dan heen en weer. Als ik gas geef regeert de meter meestal door te zakken tussen de 60-70 gr. In de stad kan het soms voorkomen dat de meter dan opeens op de juiste stand staat.
In het ford test menu reageren de waarden gelijk met die van de meter, dwz als deze zakt zakt de waarde ook. Na 30 min rijden veranderd er niks aan de meter, het probleem blijft hetzelfde.
12 jaar
eigenlijk precies hetzelfde als ik heb
gehad
bij mij heb ik de thermostaat vervangen en toen was het goed
sensor had ik nog wel liggen maar uiteindelijk niet nodig geweest
het probleem dat je beschrijft zou mij doen vermoeden dat thermostaat defect is
http://www.johnes.eu/home/index.html
op laatste afbeelding is de plek waar de thermostaat zit
eerste 2 afb is waar hij vroeger zat bij oudere type (toen het zetec was)
nu is het duratec en ziet hij daar vlakbij de multieriem
net naast/onder de inlaatspruitstuk
het probleem dat temperatuur zo laag is komt omdat de koelvloeistof door de radiateur gekoeld wordt
ivm dit te lang gebeurt is omdat thermostaat open blijft staan
mij lijkt het sterk dat thermostaat is vervangen ivm je weinig optie over houdt
bij lage temperaturen wordt koelvloeistof teveel gekoeld
aan gezien hij gekoeld wordt omdat vloeisotf door radiateur stroomt
als hij warm liep kon het veel meer zaken zijn
maar koud dan zit ik toch te denken aan de thermostaat
in de stad komt er geen rijwind bij de radiateur vandaar dat temperatuur dan ok blijft
bij mij was de thermostaat 31.93
IMG]http://img9.imageshack.us/img9/2421/ther...[/IMG]
http://www.focusclub.nl/forum/showthread...
zelfde probleem
misschien in de gaten houden of daar toevallig de oplossing voorbij komt
Hallo. Ik heb nog eens met de garage gebeld en gevraagd wat ze nu precies vervangen hadden. Ik heb geprobeerd uit te leggen of ze het onderdeel achter de koplamp hebben vervangen of niet. Hier kreeg ik geen sluitend antwoord op. Ik heb nu voor maandag een afspraak gemaakt en heb de afbeelding die op de focusclub forum geplaatst is maar uitgeprint.
Als dat het onderdeel is wat defect is word er dan wel druk opgebouwd binnen het koelsysteem?
Ik wil je nogmaals bedanken voor je snelle reactie.
12 jaar
druk wordt altijd opgebouwd anders zou je ook koelvloeistof moeten verliezen
de thermostaat zorgt ervoor dat bij koude motor geen koelvloeistof naar de radiateur gaat
en bij 87gaden ongeveer pas open gaat waardoor koelvloeistof naar radiateur gaat
dit voor om te koelen
bij 85 graden ongeveer sluit hij weer
ongeveer 85-100graden staat de wijzer op 90graden
wijzer geeft niet 90 aan maar is indicatie dat hij op temperatuur is
nu zakt hij naar 60 graden waardoor hij mogelijk open blijft staan
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar