Hallo,
Mijn Ford Mondeo 1.8 TD uit 1997 start niet meer. Gisterochtend startte hij wat moeilijker bij de koude start en na het aanslaan viel hij na 50 meter weer uit. Hierna langdurig moeten starten en na het aanslaan de rest van de dag geen probleem meer gehad. Vanochtend zelfde probleem, moeilijker starten maar na 5 meter viel hij uit. Hierna weer langdurig moeten starten en nadat hij aansloeg 10 meter kunnen rijden en viel hij weer uit. Hierna sloeg hij niet meer aan en nu is ook de accu leeg door het proberen te starten. De Accu ben ik nu aan het opladen met een acculader maar iemand verder een idee wat het probleem kan zijn? Er zit nog voldoende diesel en olie in.
Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Even op de zwart knop drukken op je brandstoffilter, het kan zijn dat deze lek is dan komt er diesel mee naar buiten.
Heb ik geprobeerd en er lekt geen diesel uit de pomp als ik op de zwarte knop druk, ik hoor wel een beetje lucht weglopen bij de inspuiting van de 2e cilinder als ik een paar keer op de zwarte knop heb gedrukt, weet niet of dat normaal is? Ik heb inmiddels de gloeibougies vervangen maar dat heeft niet geholpen.
Inmiddels vanmiddag weer aan de praat gekregen maar hij loopt niet helemaal lekker. Hij komt niet boven de 4000 toeren en hij houd een beetje in met het rijden. Als ie in z'n vrij staat en gas geef komt hij wel boven de 4000 toeren. Als ik rem en de koppeling intrap blijft het toerental soms ook hangen op 1500 a 2000 toeren en zakt ie na 10 sec ongeveer naar 800.
Ga er van uit dat hij morgenochtend weer niet zal starten.
15 jaar
Lucht hebben ze veel last van:
1, bij die zwarte drukknop (opvoerpomp) op filterhuis, die willen veel lek gaan (en dan heb je zeker niet altijd brandstoflekkage bij de knop maar wel lucht erin), je mag deze ook eigenlijk alleen doorduwen als je de leiding naar de pomp los hebt zodat er niet teveel druk op het membraam komt.
2, voorverwarmingselement, dat zwarte kastje naast brandstoffliter. Deze kan je tijdelijk by-passen om uit te sluiten.
Maar de timingsklep in de pomp(ook wel de FLITS klep genoemd) kan niet goed meer werken, maar meestal heb je dan ook minder vermogen.
Deze kan je in iedergeval controleren door er naar te luisteren: met contact aan hoor je +/- 3 seconden een ratelend geluid, hoor je dat helemaal niet dan heb je daar een probleem.
Suc6
Dan ga ik dat nog even nakijken morgen, het ratelende geluid van de brandstofpomp is wel hoorbaar bij het aanzetten van het contact.
Bedankt voor zover!
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar