close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Mondeo: Kachel wordt matig tot niet warm.

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 TDDI Duratorq

Hallo, Ik heb sinds een paar weken een probleem met de kachel.
Kachel wordt matig tot niet warm. En omdat die niet warm wordt beslaat de auto iedere keer als je in de auto stapt. Enige wat helpt is lucht open, voorruitverwarming aan zetten en dan betrekt het pas.
Heb het probleem al opgezocht bij de professinals. Wel soort zelfde gevallen, maar kan ook de storingen niet uitlezen in het venster van de klimate control.
Als ik op OFF met beneden ventilatie drukt en daarna direct op auto, springt de klimate control gewoon op auto.
Ik heb de stellenmoter ook al aansluiting verwisselt met andere stellenmoter, geen resultaat.
Thermostaat is ook al vervangen.
Bij de profs praten ze over een 2de thermostaat, weet niet waar ik deze moet zoeken. Heb het hele schutbord afgezocht.
En over een electrische kraan, maar weet deze ook niet te vinden.

Wie heeft er een oplossing of een antwoordt.

Geplaatst door

Belliebuster (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

al aan waterpomp gedacht?
de servopomp wordt met een extra riem aangedreven via de nokkenas aan versnellingsbakzijde.
de overbrenging tussen servopomp en de waterpomp gebeurt met vertanding.
deze vertanding durft bij de mondeo 2.0 diesel wel inlopen waardoor geen koelwater rondstroomt.

met een lampje en een spiegel is er bij slijtage een bruine verkleuring op te merken tussen beide pompen.

heb dit probleem zelf al voorgehad in de werkplaats, wagen werd niet warm binnen maar motor oververhitte niet.

Focus heeft ook problemen met waterpompen maar dan dat de schoepen loskomen op het asje.

Knight Rider 0
badge

14 jaar

[quote=Knight Rider]al aan waterpomp gedacht?
de servopomp wordt met een extra riem aangedreven via de nokkenas aan versnellingsbakzijde.
de overbrenging tussen servopomp en de waterpomp gebeurt met vertanding.
deze vertanding durft bij de mondeo 2.0 diesel wel inlopen waardoor geen koelwater rondstroomt.

met een lampje en een spiegel is er bij slijtage een bruine verkleuring op te merken tussen beide pompen.

heb dit probleem zelf al voorgehad in de werkplaats, wagen werd niet warm binnen maar motor oververhitte niet.

Focus heeft ook problemen met waterpompen maar dan dat de schoepen loskomen op het asje.[/quote]
Daar heb ik niet aangedacht. Ben vandaag weggeweest, ritje van 1,5 uur. En hij wordt wel warm maar duurt alleen lang.
Ongeveer 20 min voordat het een beetje behaagelijk wordt. En dan is jou idee over die waterpomp niet zo'n slecht idee.
Hij draait wel alleen met minder omwentelingen dus wordt de warmte ook langzamer naar de kachel getransporteerd.

Bedankt voor je bericht, en ik zal er van de week eens een licht op schijnen.

Werner.

Belliebuster 0

14 jaar

Veel Mondeo's hebben een extra verwarming van het koelwater d.m.v. 3 gloeibougie's die in de koelkring naar de kachel zitten (onderkant wagen zijn ze vlot bereikbaar). Misschien kapot of niet aangestuurd. Deze horen te werken bij buitenteperatuur beneden 5° en koelwater minder dan 50°.
De tweede termostaat is een kleintje en bevindt zich onder de inlaatcollector achterkant waterpomp. Als deze kapot is krijg je een fel schommelende temperatuur.

Hendrik4290 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.