motor valt uit als motor op bedrijfstemp. is niet bij stationair
warm draaien.Is daarna niet meer te starten tot deze weer
is afgekoeld.Motor uit laten lezen code p1048 p1049 en p1564
dealer geinformeerd maar codes komen niet voor.
al gecontroleerd zijn kat.doorstroming,watercirculatie cq
thermostaat maar probleem blijft.
gaat bij 1400 t/min slecht lopen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
is dat niet de code van nokkenas
klopt wel,geeft nokkenas ventiel cilinder 1 aan kortsluiting naar plus en naar min.
andere code is iets v/d brandstofpomp.
auto is vandaag bij dealer maar die DENKEN aan de pomp.
maar alleen dat denken ze.
misschien toch eerst nokkenassensor verv dan verder zien dat zullen niet
de grootste kosten zijn.
moet je kijken welke keur de nokken as sensor heeft als hij een grijze stekker heeft en een zwarte sensor moet je een grijze sensor monteren
ik ga kijken reactie volgd nog bedankt
sensor is verv probleem blijft,ik heb nu de pomp los ga hem v/d week terug zetten
heeft iemand tips om de krukas vast te zetten hij is wel afgetekend en de nokken-
assen zijn geblokeerd.heb je hier speciaal gereedschap voor nodig of zijn er ook
alternatieven???
[quote=stan k]sensor is verv probleem blijft,ik heb nu de pomp los ga hem v/d week terug zetten
heeft iemand tips om de krukas vast te zetten hij is wel afgetekend en de nokken-
assen zijn geblokeerd.heb je hier speciaal gereedschap voor nodig of zijn er ook
alternatieven???[/quote]
krukas blokkeer je met een pen op de plek van de krukaspositiesensor, nokkenassen hoeven niet geblokkeerd te worden want je hoeft niet de hele distributie los te maken.
enkel het deksel voor de pomp weg, speciaal gereedschap erin om het tandwiel (en ketting) op z'n plek te houden.
pomp gaat met een 6mm pen vast, maar dat komt niet zo nauw bij deze TDCI omdat de pomp alleen maar druk hoeft te leveren.
suc6
de gehele distributie kap is al los en de ketting hangt los
nokkenassen zijn geblokeerd en krikas is afgetekend
deze motor heeft toch geen dubbelwerkend vliegwiel
ik heb ook gelezen dat je de ketting moet spannen met
de brandstofpomp.
Markus het is een tddi en geen tdci. mvg Diko
nee er zitten hydraliche spanners op op oliedruk
maar heb je geen probleem met de waterpomp
de waterpomp loopt met de stuuurbekrachtigings pomp samen
en de schoepen van de as tussen die 2 gaan wel vaak defect en slaat auto ook uit en geen dtc erover
als ik jou was zou ik de dikke slang van de waterpomp afhalen en het kleine multieriempje eraf halen en draaien aan de stuurbekrachtigings poeli en met de vinger of schroevendraaier in het gat van de waterpomp voelen of de schoepen van de pomp meedraaien als je aan stuurpomp poeli draait als de schoepen niet meedraaien heb je de pomp defect
ik denk dat dit jou probleem is
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar