hallo,
beste collega's wij hebben hier een ford mondeo staan, start goed rond maar slaat niet aan.
we hebben de auto uitgelezen de ecu ziet een toerental van 200 tot 300 rpm.
hierop de krukas sensor verv, helaas probleem blijft hetzelfde.
een stukje van de montage flens gevijlt maar ook de hoogte maakt niet veel verschil.
iemand een ervaring met dit probleem of suggestie?
bvd tiemco
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Welke kleur nokkenaspositie sensor zit hier op?
Als het een zwarte is vervang hem voor een nieuwe grijze.
Sensor geeft wel eens een probleem
Ter aanvulling van Postie:
als het een zwarte sensor is dan moet je ook de stekker meevervangen, is een andere voor bij de dealer.
Suc6
Is dit plotseling gekomen of was er iets mee gebeurt. Wat wel voorkomt is dat bij vervangen van het brandstoffilter deze moeilijk is te ontluchten en dan ook niet aanslaat.
het probleem is plotseling gekomen, brandstof filter is niet verv.
er zit een grijse sensor op.
we hebben de scoop er aan gehangen volgens autodata zou de sensor 8,8~v maar volgens de scoop geeft de sensor 3,8~v.
wat ook kan is dat de egrklep kapot is en vast zit
heb je geen storings codes
gr dirk
vandaag wederom veel tijd in de ford gestoken,contact gehad met de ford dealer die vond het start toerental niet zorgwekkend...?
daarom zijn we verder gaan zoeken meetwaarden van de aansturing van de druksensor in de commonrail bar kloppen niet.
stekker met 3 aansluitingen volgens gegevens: pin 1 0,5 v pin 2 massa pin 3 5 v
(op contact), gemeten: pin 1. 5 v pin 2. massa pin 3. 5 v.
ervaringen suggesties?
mvg tiemco
gaan je injectoren wel open?
zoniet,nokkenas sensor defect.
Dat ziet dit systeem pas als de motor loopt
Als pin 1 de signaal draad is en hier staat 5 volt op dan klopt dit niet. Of de massa is niet goed of de sensor is stuk.
Gemeten t.o.v. accu min?
zoals ik hier lees is pin 3 voeding (5v),pin 2 massa en pin 1 signaal. die 1,5v meet je die tijdens starten? worden je verstuivers aangestuurd?
vandaag weer div. metingen uitgevoerd en rondgebeld oa met de diesel specalist.
die zei dat de 1000 tot 1200 bar die op de common rail bar staat veel te hoog is..ford dealer vind van niet.
brandstof pomp op div manieren doorgemeten ook de regelaar waarvan de weerstand goed is maar de voeding niet deze is namelijk ongeveer 1v waar 12v zou moeten staan (de groen-blauwe draad) bij op contact.
op zoek gegaan naar het brandstof relais tot op heden niet kunnen vinden auto data geeft een locatie van het relais die niet bestaat en op internet niks te vinden?.
heeft iemand een id waar dat relais zit bij een 2.0 tdci van 2005??
bvd tiemco
hallo collega's we zijn uiteindelijk de hele kabelboom door gaan meten kwamen uit onder de zekeringkast onder de motorkap de iets dikkere groen blauwe draad loopt daar naar een groene stekker onder de zekeringkast zat een draadbreuk!
we houden de auto nog een dag voor proefrijden enz voor de zekerheid maar gaan er van uit dat het goed gaat.
veel dank voor de vele reacties en tips!!!
mvg tiemco
En erg goed dat je het hebt gevonden!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar