hoi,
ik heb net een ford escort gekocht
maar met een koude moter start hij slecht of hij nou op benzine of gas staat en als ik dan wil wegrijden valt hij wel eens uit en stottert hij heel erg en komen er allmaal knallen uit de uitlaat en met warme moter doet hij dat niet en als hij stationair loopt schommelt hij heel erg en valt hij af en toe uit ?alvast bedankt
(en mijn temp meter blijft ook helemaal benede staan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Probeer eerst eens nieuwe bougies, en dan de elektrode afstand 0,8mm maken, en een dot siliconenvet, ja vet geen spray, in de bougiedop doen en eer weer opdrukken.
Temp meter waarschijnlijk de sensor defect..
[quote=Postie]Probeer eerst eens nieuwe bougies, en dan de elektrode afstand 0,8mm maken, en een dot siliconenvet, ja vet geen spray, in de bougiedop doen en eer weer opdrukken.
Temp meter waarschijnlijk de sensor defect..[/quote]
heb ik gedaan probleem is er nog steeds
16 jaar
nog meer mensen die een idee hebben van wat het is
16 jaar
[quote=btraas]nog meer mensen die een idee hebben van wat het is[/quote]
Klepspeling ? Auto loopt op LPG Kleppen weggezakt ? (misschien heeft de vorige eigenaar hem daarom verkocht?)
Gr. paul
[quote=paulkelder][quote=btraas]nog meer mensen die een idee hebben van wat het is[/quote]
Klepspeling ? Auto loopt op LPG Kleppen weggezakt ? (misschien heeft de vorige eigenaar hem daarom verkocht?)
Gr. paul[/quote]
ja maar als dat het zou wezen zou hij met warme moter ook slecht moeten draaien
16 jaar
[quote=btraas][quote=paulkelder][quote=btraas]nog meer mensen die een idee hebben van wat het is[/quote]
Klepspeling ? Auto loopt op LPG Kleppen weggezakt ? (misschien heeft de vorige eigenaar hem daarom verkocht?)
Gr. paul[/quote]
ja maar als dat het zou wezen zou hij met warme moter ook slecht moeten draaien[/quote]
Hoeft niet altijd..... Zou het toch laten controleren. Mocht een koprevisie in aantocht zijn heb je en miskoop begaan, dan loopt het kwa kosten aardig in de papieren.
Gr. paul
[quote=paulkelder][quote=btraas][quote=paulkelder]Klepspeling ? Auto loopt op LPG Kleppen weggezakt ? (misschien heeft de vorige eigenaar hem daarom verkocht?)
Gr. paul[/quote]
ja maar als dat het zou wezen zou hij met warme moter ook slecht moeten draaien[/quote]
Hoeft niet altijd..... Zou het toch laten controleren. Mocht een koprevisie in aantocht zijn heb je en miskoop begaan, dan loopt het kwa kosten aardig in de papieren.
Gr. paul[/quote]
ik heb verder o het forum gezlezen heb iemand gevonden met ong het zelfde probleem en daar was het een connector
16 jaar
[quote=btraas]ik heb verder o het forum gezlezen heb iemand gevonden met ong het zelfde probleem en daar was het een connector[/quote]
Ik hoop voor je iets anders natuurlijk..... Je kunt pas iets uitsluiten na dat het ea duidelijk is geworden.
Gr. paul
[quote=paulkelder][quote=btraas]ik heb verder o het forum gezlezen heb iemand gevonden met ong het zelfde probleem en daar was het een connector[/quote]
Ik hoop voor je iets anders natuurlijk..... Je kunt pas iets uitsluiten na dat het ea duidelijk is geworden.
Gr. paul[/quote]
mijn vriendin gaat morgen naa de garage en dan weet ik hoop ik meer
16 jaar
[quote=btraas][quote=paulkelder][quote=btraas]ik heb verder o het forum gezlezen heb iemand gevonden met ong het zelfde probleem en daar was het een connector[/quote]
Ik hoop voor je iets anders natuurlijk..... Je kunt pas iets uitsluiten na dat het ea duidelijk is geworden.
Gr. paul[/quote]
mijn vriendin gaat morgen naa de garage en dan weet ik hoop ik meer[/quote]
Als je meer weet lees ik het graag.....
Succes
Gr. paul
heb je geen gedegen proefrit gemaakt met die auto voor je hem kocht ??????? Ik vrees namelijk met grote vrezen dat je een flinke kat in de zak gekocht hebt.
96-er, zal ongeveer 250.000 tot 300.000 gelopen hebben, op gas, dus 99% zeker zit je aan een koprevisie. Ruilkopje zit op ongeveer 600 euro, komen nog pakkingen enz bij, als je wijs bent gelijk de distributieriem en rollen, dus dikke 250 aan materialen extra, 8 manuren a 40 euro gemiddeld. Zit je ongeveer aan de 1200 euro. Met andere woorden, je wagen is economisch total-loss.
Ik wil je niet bang maken, maar denk dat dit de harde realiteit is.
Groeten Marcel
[quote=hellbat]heb je geen gedegen proefrit gemaakt met die auto voor je hem kocht ??????? Ik vrees namelijk met grote vrezen dat je een flinke kat in de zak gekocht hebt.
96-er, zal ongeveer 250.000 tot 300.000 gelopen hebben, op gas, dus 99% zeker zit je aan een koprevisie. Ruilkopje zit op ongeveer 600 euro, komen nog pakkingen enz bij, als je wijs bent gelijk de distributieriem en rollen, dus dikke 250 aan materialen extra, 8 manuren a 40 euro gemiddeld. Zit je ongeveer aan de 1200 euro. Met andere woorden, je wagen is economisch total-loss.
Ik wil je niet bang maken, maar denk dat dit de harde realiteit is.
Groeten Marcel[/quote]
nou hij heeft 140000 gelopen staat op nap dus denk dat dat wel mee zal vallen
16 jaar
Zit de juiste olie erin?.
deze motoren zijn gevoelig voor te dikke olie.
Als er bijv 10 w40 inzit dan worden de klepstoters niet goed gevuld bij koude motor en blijven de kleppen open staan, met als gevolg backfire en ploffen.
op het moment dat de boel warm word, word de olie dunner en vullen de klepstoters zich weer volledig.
Volgens mij moet er 5w40 in.
16 jaar
[quote=primera p11]Zit de juiste olie erin?.
deze motoren zijn gevoelig voor te dikke olie.
Als er bijv 10 w40 inzit dan worden de klepstoters niet goed gevuld bij koude motor en blijven de kleppen open staan, met als gevolg backfire en ploffen.
op het moment dat de boel warm word, word de olie dunner en vullen de klepstoters zich weer volledig.
Volgens mij moet er 5w40 in.[/quote]
dat ga ik dan nog eens proberen maar dan heb ik nog steeds een probleem met hele tijd springen van stationair toerental
16 jaar
5 w 30 moet er in zijn veel mensen die er 10 w 40 in gooien en dan deze problemen krijgen met koude motor
wat ook wel eens voor komt is de maf sensor deze zit na het luchtfiitzetten als je de stekker er af haal en dan nog eens probeert weet je het wel eerst ff contact uit zetten als je de stekker er af haald
gr dirk
Is er geen vacuum slang los geschoten als gevolg van backfire, hoor je stationair ook iets sissen bij de motor?
Of de carterventilatie klep is niet goed, zit rechts naast het uitlaatspruitstuk met een slan er op, knijp de slang eens dicht met draaiende motor en effe kijken of dat verschil maakt.
Ik vermoed dat dit de kleppen zijn,eerst maar eens kompressie meten
16 jaar
Bart
Net als wat Hans voorsteld,de compressie even meten dan weet je al heel veel.
gr Jan
Ik zou eerst naar de olie kijken.
je kunt wel een compressietest doen, maar als de kleppen niet sluiten door te dikke olie kan zo een test een verkeerd beeld geven.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar