Het betreft hier een mondeo 2001 , 2,5L V6. 180.000km.
De auto rijdt alsof er een bougie uit ligt. De bougies, bougiekabels, bobineblok zijn vervangen door originele ford onderdelen.
De computer is gecontroleerd en in orde. Het managementlampje brand continu en soms knippert.
co waarde is 3,5. De uitlaat heeft voldoende druk naar buiten.
Heeft iemand een idee waar we dit moeten zoeken?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Begin eens met het uitlezen van de foutcodes.
Daarna de fuel trims eens bekijken. Zijn die rond de 0 % of wjken ze behoorlijk af?
Knipperende lamp betekent inderdaad uitval van een cylinder en waarschuwt voor schade aan de katalysator die daar uit kan volgen.
Wat zijn alle waardes van de 4-gas meting? Zowel stationair als op toeren?
Loopt de motor gelijk vanaf de koude start op 5 cylinders op pas later?
De motor loopt vanaf koude start zo.
Hij is uitgelezen , resultaat was toen fout in cylinder 1 en 5
Later nogmaals uitgelezen toen was het cylinder 1 3 en 5
Na demontage computer en montage , weer uitgelezen toen geen foutcodes omdat managmt lampje niet brandde.
Maar nogwel dezelfde storing
13 jaar
Wat is de exacte fouttekst? En wat zijn de nummers van die uitgelezen fouten?
De toen gelezen fouten had te maken met miss firing oid
Nu gaat het lampje niet meer branden van management.
maar de storing is er nog
kompressie was vandaag 10 bar
alle 6 injectoren geven keurig sproei beeld.
vacuum is goed , luchtflow meet goed , stand gasklep werkt
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar