In oktober startte de auto (1.8 td) plots niet meer, van de ene dag op de andere, zonder rookvorming. naar de ford dealer gebracht, nieuwe gloeibougies, batterij en stand dieselpomp gecorrigeerd. auto leek in orde voor een paar dagen. toen opnieuw een week of twee startproblemen. dan, weer even plots, alles weer in orde en de hele winter prima gestart. nu sinds drie dagen weer dezelfde problemen.uiteindelijk springt hij, zonder duidelijke aanleiding, toch altijd aan. er zit duidelijk brandstof in de leidingen. bij loskoppelen aan het filterhuis en gebruik van de handpomp spuit de diesel eruit... iemand enig idee?? ik las wat over solenoïde klep, fitz sensor, magneetklep, stopklep,... is dat allemaal hetzelfde en waar zitten die dingen en hoe kan ik ze testen???
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
lucht lekkage bij het brandstoffilterhuis??
fitz sensor is alleen door een ford dealer te controleren
(of diesel specialist)
geen luchtlek denk ik. pomp 'rechtstreeks' aangesloten op brandstof met nieuwe leiding en dit helpt niet. bij het starten 's morgens merk ik dat er geen suctie is aan de pomp, diesel zit er genoeg in de leidingen. nu is het weer een week goed gegaan en vanmorgen kreeg ik heb nog net aan de praat....
19 jaar
Uiteindelijk is het geregeld: de elektromagnetische klep in de dieselpomp liet het (soms) afweten. Doordat de wagen een PAT-systeem (beveiliging) heeft was de klep moeilijk te vervangen (distributieriem los e.d.). Het grapje heeft 405 euro gekost...
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar