auto sloeg bij overschakelen 2e versn. af en krijg hem niet meer aan .de start moter draait wel maar de motor wil niet aanslaan.
ik heb de bougies gedemonteerd en zien er nat uit dus brandstof krijgt hij volgens mij.met bougie ernaast vonkt deze ook bij het starten.
ik heb compressie gemeten en meet weinig compressie op cilinder 3 en 4 ,1 en 2 meet ik niets?
kan het wat met de verstelbare inlaat nokkenas te maken hebben?ook moet ik zeggen dat er weinig olie op de peilstok te zien was en heb
2 liter bijgevuld.
ik heb ook keppendeksel en kapje van distributie gedemonteerd ,alles draaid netjes rond ,stooters volgen netjes de nokken riem ziet er goed uit
mijn vraag , kan verstelbare nokkenas defect zijn[te weinig olie] zodat hij spontaan geen compressie meer opbouwd?
of zal het probleem uit het draaiende gedeelte komen [ivm weinig compressie] en moet cilinderkop gedemonteerd worden om eea te constateren.
ik vindt het raar dat alle cilinders weinig of geen compressie hebben.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kan je zien of de nokkenassen nog op tijd staan t.o.v. de krukas ?
Geen compressie, dan lijken er een paar kleppen krom. !
Groeten.
De nokkenas timing gecontroleerd die is goed,Ik vraag mij af ,als de nokkenas verstelling defect is of hij daardoor geen compressie op kan bouwen?
als ik weet dat de verstelling van de verstelbare nokkenas geen invloed kan hebben op de compressie ,dan kan de cilinderkop er af.
11 jaar
Ik heb de cilinderkop gedemonteerd,zuigers en cilinders zijn beschadigd.
te weinig olie!!
11 jaar
Bedankt voor de feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Puma of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar