Wat was de uitstoot precies? Dus CO, CO2, HC, O2 en lambda getal zowel bij stationair als verhoogd toerental.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Auto afgekeurd op te hoge uitstoot bobine vernieuwd lamdasensoren vernieuwd ik besloot de egr schoon te maken dat lukte kwam veel smerigheid vanaf dus dacht dat is hem nu tikt in eens moter wat hij eerst niet deed iemand nu idee wat te kunnen doen
Te hoog CO2 ik weet zo snel niet hoeveel te hoog gaat me nu om de tikkende motor voor reinigen egr geen last van nu wel . Vanmiddag flesje bij olie gegooid tikken is wel verminderd maar nog steeds aanwezig .
5 jaar
Op CO2 kun je niet afgekeurd worden. Voor CO2 geldt ook hoe hoger, hoe beter.
Je bent of afgekkeurd op een te hoog CO (zonder die 2) of een lambda getal wat niet goed was.
Een te hoog CO kan ook een defecte/verouderde katalysator zijn. Toch wel interessant om te weten voor je verder dingen (onnodig) vernieuwd.
Een verkeerd lambda getal kan een heel scala aan oorzaken hebben, zoals defecte/verouderde sensor, valse lucht, mechanisch probleem, etc.
Wanneer tikt de motor (bij stationair, vollast of altijd) en kan je horen waar het ongeveer uit de motor komt?
5 jaar
Het tikkend komt als je er voorstaat uiterst links vandaan heino en komt na aantal toeren . Oldford lamda is vernieuwd dus dat kan het niet zijn motor loopt op tikken dan na Super goed ik zit nog steeds met onwijs veel rook uitstoot walmen niet normaal maar niet gelijk als ik even flink op toeren trap bij zo.n 2000 heb al cleaner bij gegooid maar problemen blijven
5 jaar
Er zitten meer sensoren op de motor als alleen maar een lambda sonde.
Bovendien valt onder de kreet "defecte sensor" ook problemen met de kabelboom.
Gezien je melding van "onwijs veel rook uitstoot walmen niet normaal" is er dus duidelijk iets aan de hand met het mengsel of de motor zelf.
Dat is niet iets wat ik versta onder "motor loopt Super goed". Dat had je beter gelijk kunnen melden.
Welke kleur heeft die walm? Ruikt het ergens naar?
Waarom is de bobine vervangen? Zijn de bougiekabels en de bougies ook gelijk vervangen?
Waarom zijn alle lambda sensoren vervangen? De lambda sensor na de kat heeft geen enkele invloed op het mengsel, dus dat is al weggegooid geld.
Is de auto uitgelezen? En dan bedoel ik naast de foutcodes ook controle van de signalen van de diverse sensoren.
Bougies en bougiekabels zijn ook gelijk vervangen. De walm heeft grijze kleur. Stinkt niet! Auto is uitgelezen geeft niks geen fouten aan.
5 jaar
Punt is ook apk is ondertussen verlopen dus kunnen er flesjes in gooien met spul om de boel te reinigen maar bij al die flesjes moet je km maken en ja dat is nu dus juist probleem dat gaat niet vanwege apk nog niks geen spul gevonden waarbij het schoonmaakt als Men ter plekke motor aan zet zonder km te maken
5 jaar
Grijze kleur en stinkt niet: dat lijkt mij waterdamp. Nou kan dat komen door het "niet-kunnen-rijden", waardoor de uitlaat water bevat.
Concentreer je eens op die te hoge uitstoot en ga niet meer op goed geluk onderdelen vervangen.
Ga evt. naar een andere garage voor een emissietest en schrijf op wat de waarden zijn en zet ze hier neer.
En wat zit er op je oliepeilstok? Olie of ook iets anders? Want water in je olie (defecte koppakking?) kan ook het tikken veroorzaken door te weinig smering.
Iets anders :hoe is het met het olieverbruik van de motor gesteld geweest de laatste tijd dat hij wel reed? En teveel verbrande olie (een vaker voorkomend probleem bij deze motor) kan ook een oorzaak zijn van emissieproblemen.
5 jaar
Groene platen lenen en even flink op zijn staart trappen , dan komt het probleem wel tevoorschijn bij de 4 gas meting.
Heino op oliepeilstok zit alleen olie geen water . Wel is olie vies dus olie verversen en oliefilter nog wel raadzaam lijkt mij
5 jaar
Oklie verbruik was normaal ik gebruik 15w40
5 jaar
Even terug naar de vraag: de hoge uitstoot moet je laten meten met een goed warm gereden motor (even op zijn staart trappen als de staat van de rest van de auto dat toelaat) en de waarden opschrijven. Voor het tikken kan je olie met oliefilter verversen (de voorgeschreven olie gebruiken) en daarna kijken of het tikken weg is.
5 jaar
Heino olie ververst ook oliefilter nieuwe in tikken blijft
5 jaar
Marja52,
Volgens mij hoort hier geen 15w40 in.
Verbruikt de motor olie dat er zo'n dikke olie soort inzit?.
Dit kan ook het tikken veroorzaken.
Maar het kan ook van de EGR komen.
Is deze in de basisstand gezet na reiniging?.
Welke storingen staan erin?.
5 jaar
Hoort 5W30 full synth. in. Als hier hydr. stoters in zitten,kan dat tikken waarschijnlijk daardoor komen.
Ferry
5 jaar
De 15w40 olie gebruikten we altijd al motor tikte voor dat de ecr gereigend is niet. Na reiniging wel.
5 jaar
Hoe dan ook,er hoort 5W30 in. Ik denk dat het tikken na reiniging een toevallige samenloop van omstandigheden is.
Ferry
5 jaar
Vermoeden naar. Van toch lekke koppaking gezien er vanmiddag ineens veel koelvloeistof verlies was bij stationair draaien kwam heel veel water uit de uitlaat stinken deed het niet . Ook geen olie lekkage te bespeuren wel werd motor erg warm en liep hij ook stationair niet lekker
5 jaar
Koppakking test doen daar is spul/gereedschap voor anders de 4 gasmeter boven het reservoir houden als dan Hc oploopt heb je een lek. Compressie test of nog beter een cilinder lek test.
Geen idee,
maar zit bij deze motor geen hydraulische stoters in?
Als je ineens veel koelvloeistof verliest en het komt uit je uitlaat,ga er maar vanuit dat je koppakking eruit ligt.Ik heb er al vele zo gezien en sommige gerepareerd.
ferry
5 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar