close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford KA: Motor valt uit tijdens het rijden en startproblemen

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 169A4000, Motorinhoud (cc): 1300, Vermogen (kw): 51

Beste,

Enige tijd geleden had ik startproblemen met mijn Ford Ka. Na een aantal keer proberen de motor te starten, lukte dit uiteindelijk nadat ik de oplader van mijn telefoon uit de 12V uitsluiting haalde. Diezelfde avond ben ik met vriendlief nog op pad geweest met de auto, bij wegrijden naar de plek van bestemming deed de auto het na twee keer starten gelijk. Toen wij vanuit daar weer richting huis wilde was de auto niet te starten. Uiteindelijk nadat wij de verlichting, radio en airco uit hadden gedaan starte deze pas weer. Tijdens het rijden moest ik natuurlijk mijn verlichting weer aanzetten (het was donker). Op het moment dat ik mijn verlichting aandeed viel mijn motor uit en was de auto daarna ook niet meer te starten. We hebben pechhulp gebeld. Meneer heeft mijn accu en dynamo doorgemeten (als dat zo heet) en hier was niets geks te zien, alles was zoals hij zijn moet. Toch starte mijn auto niet en moest deze noodgedwongen op de sleepwagen naar de garage.

Inmiddels staat mijn auto al 1,5 maand bij de garage en lijkt het probleem niet opgelost te kunnen worden. De garage heeft in eerste instantie toch maar een nieuwe accu geplaatst en de auto weer aan mij meegegeven. Toen ik met mijn auto weer naar mijn werk reed had ik weer wat moeite met starten en halverwege viel weer mijn motor uit en stond ik dus weer stil langs de kant van de weg. Terug naar de garage om te laten weten dat het probleem nog niet was opgelost. De garage is verder gaan kijken wat het zijn kon. Ze hebben naast het plaatsen van een nieuwe accu nu ook de krukas-sensor vervangen. Ook dit loste het probleem niet op. Garage heeft mij daarop laten weten geconstateerd te hebben dat de bougies geen vlammetje hebben, wat volgens hen zou komen door problemen in mijn computer. Wat erin resulteerde dat mijn computer (tot twee keer toe) verstuurd is naar een bedrijf om deze te reviseren. Helaas kreeg ik vorige week van de garage te horen dat het probleem zich nog steeds voordoet. Eigenlijk weten ze niet zo goed wat ze ermee aan moeten. De garage is er voor 95% zeker van dat het probleem zich toch in mijn computer moet bevinden, maar omdat dat ding nu al twee keer terug is gestuurd naar een bedrijf wat het zou maken betwijfel ik dit toch. De enige optie die de garage nu nog heeft is het aanschaffen van een tweedehands computer om daar de de gegevens van mijn auto op te zetten en deze terug te plaatsen in mijn auto. In de hoop dat dit het probleem op zal lossen. Dit kost mij, naast alle kosten die ik nu al gemaakt heb wat uiteindelijk niet tot enig resultaat heeft geleden, weer zo'n € 500,-. Voordat ik weer een smak geld uitgeef aan iets waarvan ik alsnog niet de garantie kan krijgen dat dit het probleem oplost, wil ik hier wat informatie inwinnen. Wellicht dat hier mensen zijn die dit probleem herkennen of goede ideeën hebben over wat het probleem kan veroorzaken? Overigens zijn er ook al een keer nieuwe bobines geplaatst, ook dit maakte voor het probleem niets uit.

Geplaatst door

WendyB88 (0)

al 6 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo Wendy,

Wanneer ik de klacht zo lees en ik er van uit mag gaan dat de diagnose van niet vonkende bougies correct is had ik de volgenden gedachte.
Computer tot twee maal toe gecontroleerd, geen fouten te zien. Computer Ok.
Bobines tot twee maal toe vervangen, geen resultaat: bobines Ok.
Krukas positiesensor vervangen, geen oplossing: deze is dus Ok.
Bovenstaande onderdelen zijn nodig om de bougies te laten vonken.
Ik begrijp ook uit je verhaal dat de storing niet constant aanwezig is?
Zijn er nog foutcode's uitgelezen en zo ja welke?
Verder valt het me op dat je schrijft dat de storing o.a. begon na het aanzetten van de verlichting, toeval?
Wanneer de hierboven genoemde onderdelen in orde zijn blijft over de voeding en massa voor deze onderdelen.
Het zou geen kwaad kunnen om deze (extra)te controleren. Vooral de voeding en massa van de bobine en de stekkerverbinding hiervan goed controleren.
Ben vooral benieuwd naar de foutcodes!
En inderdaag, wanneer de storing niet continue is is het moeilijk zoeken.
Succes

Probeo 0

6 jaar

neem eens n startkabel als dit probleem zich voordoet plaats deze op de min van de accu en op het takeloog van hel blok. moet n puur massaprobleem zijn, eigenlijk staat hierboven het antwoord al

En meet als de auto een keertje wel aanslaat de accuspanning eens bij 2000 toeren!

Heino4267 655

6 jaar

En was het probleem nog opgelost
Zo ja wat was de oplossing?
Zit denk ik met hetzelfde.

Tom ka 0

5 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Ka of stel zelf een nieuwe vraag.